Gå til innhold

Begynne å amme igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en gutt i januar som jeg ammet i tre uker. Det var et slit fra ende til annen og til slutt orket jeg ikke mer.Problemet var å hekte ham riktig på. Uansett hvordan vi gjorde det ble jeg veldig sår og brystvorten helt flat. Har pumpet meg siden den gang, så han har fått morsmelk hele tiden. Nå er jeg lei av pumping, samt at produksjonen har gått kraftig ned, fra 800 ml/døgn til 200 ml/døgn.

Nå vurderer jeg å begynne å amme igjen eller i hvert fall gi det et forsøk. Noen som har noen gode råd å komme med? Jeg har et veldig traumatisk forhold til hele greia. Ser for den sultne skrikende babyen som skulle tygge i stykker puppen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det er mye bra vi kan si og sånn, men det høres ut som at du kan ha god hjelp av å få litt konkret veiledning fra en ammehjelper, enten jordmor, helsesøster eller ammehjelpen. Der jeg fødte (Bergen) er det en egen ammepoliklinikk der jeg fikk hjelp noen måneder etter at jeg hadde født, kanskje det er noe slikt der du bor også? Jeg regner med at du i alle fall kan få hjelp på barselpoliklinikken eller helsestasjonen.

Du er kjempeflink som har pumpet deg så lenge, det er jo så bra for babyen å få litt morsmelk! Kanskje det er lettere å amme nå også, det var i alle fall mye lettere for meg å amme etter hvert, spesielt etter den første mnd. Så jeg tror nok at det kan gå mye bedre denne gangen. Barnet ditt er større og sterkere, og kanskje puppene dine er mindre såre og flinkere til å produsere melk (produksjonen vil nok øke igjen når du begynner å amme - i alle fall etter et par dager.)

Håper du kan få god hjelp av noen som kan være der når du ammer, og rettlede deg hvis du gjør noe feil? Jeg gjorde mange feil i starten, men fikk heldigvis hjelp slik at jeg lærte meg en bedre teknikk. Ammer faktisk fremdeles, 15 mnd etter, og det tror jeg ikke jeg ville fått til uten god hjelp i starten.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...