Gå til innhold

Fødselsdepresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nydelig liten sønn på 5 mnd, men har slitt med fødselsdepresjon siden han kom til verden..Er det andre her i samme situasjon?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada vi er flere, og så godt å se det :)

Har liksom tenkt hele veien: "At nå går alt så mye bedre, så nå gir det vel seg, men neida! Jeg tok derfor nå turen innom her for å se hva folk skriver...

Skrevet

Glemte å skrive at min sønn blir 5 mnd i midten av mai

Skrevet

ja, det er noe dritt. Får behandling nå, men det tar laaang tid å bli frisk. For meg altså.

Skrevet

Hvordan behandling får du? Jeg har ikke skaffet meg det enda, men ringte å bestilte time hos legen i dag. Har tatt litt ti å innse at det er det jeg har :(

Skrevet

Samme situasjon. Var hos legen igår og blitt henvist videre til psykolog. Nøtta mi er 4 md.

Jeg VET at jeg kommer til å bli glad og fornøyd igjen, for jeg har vært deprimert før. For 9 år siden. Men det er ikke så stas når det står på.

Det er bare vanskelig å akseptere at ting ikke ble så bra som jeg hadde forestilt meg.

Men når har jeg tatt tak: psykolog + trening på blå resept.

Skrevet

Hvor lang tid tar det før du får time hos psykolog der du bor? Har hørt at det er lange ventelister her...

• 2 uker senere...
Skrevet

Samme her. Har en sønn på litt over to måneder, men jeg har enda ikke snakket med lege om det...

Skrevet

Hei..

Jeg får behandling fra helsestasjonen, de har en psykiatrisk sykepleier/samlivstarapeut som kommer hjem til meg en gang i uken. I tillegg bruker jeg antidepressiva..Måtte gå noen runder med meg selv før jeg turte be om hjelp, egentlig visste jeg vel at jeg var "syk" allerede i svangerskapet..veeldig god på fortrenging egentlig! Nå går hverdagene noe bedre, men det sliter veldig på parforholdet!!Hvordan er dine erfaringer på det området?

klem

Skrevet

Jeg fikk time nesten med en gang hos en psykolog i barne- og familieteamet i kommunen. Fastlegen sendte meg dit nettopp pga lang kø hos andre psykologer. De har en ordning der man får 5 timer gratis med psykolog. Det gjør de for å ta ting ved roten og for at depresjoner ikke skal sette seg.

Etter 5 timer kan man vurdere om man trenger mer hjelp.

Jeg har vært der to ganger og det er bra :)

Skrevet

Jeg har også fødsels depresjoner og utviklet sosial angst. Har en liten en på 9mnd pluss to større barn. Slet lenge før jeg turde inrømme det.

Jeg går til psykolog en gang i uka, blir ikke medisinert for jeg ammer og vil absolutt ikke slutte.

Hvordan skjønte dere at ting ikke var som de skulle??

Skrevet

Hm..hvordan forsto jeg at ting ikke var som de skulle..Alle sa jo at det var naturlig å være bekymret og ikke ha mestringsfølelse og ikke kjenne morsfølelse eller glede, så derfor tok det litt tid før jeg turde be om hjelp. Var egentlig ikke så bekymret, mest likegyldig til hele situasjonen. Ønsket ikke å ha så mye med han å gjøre (men måtte jo det, pappaen var på jobb hele dagen) og i tillegg ammet jeg jo.- Og det var vel også et tegn¨på at ting ikke var som de skulle-jeg hatet å amme. Ble sint på det lille nurket som krevde noe av meg..Det er så fælt å si det nå..Han merket selvsagt at jeg var stiv som en stokk og mest hadde lyst å skyve han bort når han spiste, noe som førte til skriking, som førte til sinne fra min side..En VELDIG ond sirkel..heldigvis har vi en oppegående helsesøster som plukket opp at ting ikke var som de skulle og oppfordret meg til å gi MME..ting ble litt bedre da..men er ikke frisk enda, lillemann er nå 7 mnd..aner ikke hvor lang tid det tar, men ting er heldigvis i bedring da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...