Gå til innhold

Hjelp,trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er 3 mnd og fram til nå har ammingen gått kjempefint. Plutselig for 2 dager siden virker hun ikke intressert i å spise når hun er våken,selv om det har gått 5 timer.Hun spiser i kanskje 2 min og så vil hun ikke mer.Når hun er trøtt må jeg snike henne til puppen og da tar hun.Synes det er sååå frustrerende.Er redd jeg skal miste melka til slutt. Hvor ofte skal man amme om dagen når de er 3 mnd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det sånn med eldstejenta. Det er nok bare midlertidig, skal du se, men tungvint når det står på! Jeg erfarte at det hjalp å amme i mørke rom, av og til fikk hun smokk først, og så nappet jeg den ut og var klar med puppen. Da hendte det at hun i iver etter å fortsette sugingen godtok at det var puppen som kom i munnen, og ikke smokken.

Minstemann har virket uinteressert og irritert noen dager nå når jeg skal amme. men det har sammenheng med tannfrembrudd. Nå tar han puppen hvis jeg smører gommene med Dentanox først:-)

Det holder å amme hver 4. time, har jeg hørt, når de er så store som henne.

Tror uansett at du ikke trenger å bekymre deg. Kanskje du rett og slett har såpass mye melk at hun er mett og tilfreds... Du mister ikke melka av den grunn, og jeg tror neppe at hun sultestreiker heller. Blir hun sulten og du har lite melk, så får hun opp produksjonen igjen ila en dag eller to...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...