Gå til innhold

Startdato for lavkarbo!

Anbefalte innlegg

I dag startet jeg lavkarbodiett.

Dag: 0

Startvekt: 110,5 kilo

Delmål 1: 89 kilo

Drømmen er at jeg en dag skal klare å gå ned de 40 kiloene jeg har for mye på kroppen. Hvis jeg kommer meg under 90 kilo så vil jeg passe en hel del klær jeg har på loftet, det er mitt første mål. Håper jeg klarer å komme under 90 kilo før neste sommer.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140029805-startdato-for-lavkarbo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres bra ut! Jeg startet på egenkomponet lavkarbo for 5-6 uker siden, og har gått ned 4 kg til nå. Det går ikke fort, men så lenge jeg ser at det går i riktig retning er jeg fornøyd. Og jeg vet at sjansen for å fly opp i vekt igjen blir mindre hvis det går sakte.

Jeg begynte på 93,7 kg og vil ned til 75 i første omgang. Forhåpentligvis ned til 70 til slutt, men det tar jeg som det kommer.

Skriv gjerne litt om hvordan du har tenkt å legge opp løpet. Det er inspirerende å høre hva som fungerer for andre.

Jeg har kuttet ut brød (spiser dansk rugbrød annen hver dag), pasta, ris, mel (bruker melerstatninger), sukker, godis, brus (også lettbruser), drikker kun vann (masse), og et glass melk om dagen for å få i meg kalsium, spiser så mye kjøtt, fisk, egg, kylling som mulig og bruker kun smør i matlaging. Prøver å få i meg fett for jeg har lest i lavkarbo-forum at fett fordriver fett. Har jo også sett at min tidligere lav-fett og masse karbohydrat-diett tidligere bare har gitt motsatt effekt. Ingen flere lettprodukter på meg. Føler at energien er på topp og har ikke så mye sug på godis.

Trening blir det dessverre litt dårlig med (sikkert en av grunnene til at jeg ikke går fort ned), men det skal bli mitt hovedfokus framover.

Hold oss oppdatert eller bli med på mai-slanker-tråden.

Lykke til:)

Gjest Sekretøsa

Heisann!

Tror jeg skal hive meg på ketolyse igjen jeg, nå til mandag! :) Har fått klarsignal av legen om å slutte med reductil, så da kan jeg peise på med fett igjen ;o)

Hadde så god effekt av det ifjor, at det bare er dumt å la det være :o)

Har 10 kg til jeg skal ned, så får vi se da ;)

Går du på reductil når du kun skal ned 10 kilo? Jeg trodde det var noe man fikk når man var kraftig overvektig.

Har hørt så mye skummelt om reductil, mange bivirkninger. Har det gått greit for deg å gå på de?

Kjekt hvis vi er flere her inne som går på lavkarbo/ketolyse. Er en spennende måte å gå ned i vekt på synes jeg. Mer fett i kosten = mindre fett på kroppen. Er jo litt rart.

Jeg skal ikke gå på ketolyse, men lavkarbo. Jeg regner med at karbohydrat inntaket pr dag kommer til å variere fra ca 15 til 30. Klarer ikke helt å komme meg ned til konstant ketolyse.

Annonse

Oppdatering:

Første veidag:

Dag: 7

Startvekt 110,5 kilo

Vekt i dag: 106,5 kilo

Nedgang: 4 kilo

Kjempefornøyd, men har en mistanke om at det kan være en del vann som har forsvunnet denne uken. Vi får se om det går like godt til neste veiing. Motivasjonen er på topp.

Gjest Sekretøsa

Så flink du har vært!!! :) Kjempemotiverende å gå ned så mye første uka, men det er masse vann ja :o) Men likevel! KNALLBRA!! :)

Jeg begynner ordentlig idag jeg da...

startvekt: 92.8

mål: 85

ang reductil, jeg fikk det fordi jeg har gått ned 50 kg på egenhånd, og gikk ned til 87 i høst. Kiloene sneeeeek seg på igjen, og jeg var oppe i 95 for 2 mnd siden. Uansett hva jeg gjorde, gikk dem ikke bort. Derfor fikk jeg reductil. Og ja, du har rett i at man skal være veldig overvektig for å få dem (helst bmi på 30), jeg lå akkurat i grenseland. Hadde jeg ikke selv gjort en innsats hadde jeg aldri fått dem nå!

Fikk ikke så mye bivirkninger, men jeg gikk ikke ned noe heller... så jeg droppa dem :o)

Fredag 7.5: 70,7 kg

I dag fredag 15.5: 69.8 kg

Minus 0,9 kg

Helt grei start :). Håper på større vekttap når jeg får trent litt også. Men denne uken er det jo 17. Mai, så da får jeg bli fornøyd om jeg ikke går ned så mye til neste veiing.

Hei!

Lavkarbo ja,- det er jeg som driver og maser om south beach dietten, den er jo temmelig lavkarbo, så jeg slenger meg på her, jeg også!

Startvekt: 93,5kg

Delmål: 80kg

Idealvekt: 70kg

idag, man 18.5: 89,2kg (etter 10 dager)

Akkurat spist en veldig god lunch (syns jeg da, hehe):

Stekt kyllingfilèt og squash i terninger m pinjekjerner, krydret m karri og chilli...yum..

Igår på 17.mai skeiet jeg litt ut, men ikke så mye: en halv kroneis (delte m lillegutt), 3 vaffelhjerter og en sjokoladecookie...

Hei :)

Slenger meg med her hvis det er iorden...

Har stor tro på lavkarbo, og prøver så godt jeg kan, men det er ikke lett.. Foreksempel: havregryn, solsikkekjerner, hvetekim og rosiner med melk til frokost. Er det lavkarbo, eller blir det for mye karbo i gryn uansett sort?

Og hva erstatter man brød/knekkebrød med?

Jeg har ikke veid meg på noen år, men skal gjøre det snart :) Tror jeg veier rundt 105 kg.

Kommer med nøyaktig midjemål og vekt senere :)

Annonse

Hei TogT:

Høres ikke spesielt lavkarbo ut det du nevnte, kutt ut alt av gryn og melkeprodukter en stund?

Istedenfor brød spiser jeg egg til frokost (hardkokt, bløtkokt eller omelett f.eks)

Fokusèr på rent kjøtt, fisk, egg og grønnsaker.

tjho, flere på vei nedover her,hehe:)

Jeg kjører som pinseline south beach, er på dag 3 nå, har ikke veid meg. Tenkte å veie meg en gang i uka, så da blir det spennende på mandag.

Til TogT, er endel karbo i den frokosten din. Hva med omelett?

South beach dietten er delt inn i 3 faser, der den siste skal vare livet ut. Første fase varer i 2uker, da går de fleste ned mellom 3-6kg. Da er kosten helt uten brød, korn, mel av alle slag, samme med pasta, ris og poteter, gulrøtter. Sukker er helt forbudt, frukt og pga fruktosen. Er en ganske lang liste, men er jo utrolig mye man kan spise. Så etter de 2 ukene skal man innføre litt og litt. Man kan spise noe grøvt brød, fullkornpasta, vill ris ol. og også frukt igjen.

PÅ denne dietten går man ikke sulten og får i deg det du skal samtidig som du går ned. Mitt mål etter fase 2 er å finne en gyllen middelvei når jeg har nådd den vekt jeg ønsker. Bruke det jeg har lært og skille mer mellom helg/høytid og hverdag.

Moren min gikk ned 20kg sånn og nå lever hun og spiser helt vanlig. Men hun har mer grønnsaker enn poteter på tallerkenen og sånne ting. Hun har ikke gått noe opp igjen og har da holdt seg nede 1år nå.

Jeg er nå 78kg,

mitt mål er 65kg:)

Jeg må også få skryte litt av lavkarbo.no. Jeg er blitt bruker på forumet der og har funnet mange gode erstatninger for brød og knekkebrød og ikke minst noe godt til helgene :-)

Jeg er nå kommet til uke 3:

UKE 0 : startdato

UKE 1 : ned 4 kg

UKE 2 : ned 1 kg

UKE 3 : ned 0 kg

TOTALT - 5 kilo

Jeg gikk på en liten sprekk 17.mai så jeg regner med at jeg ved neste veiing går ned selv om det gikk dårlig ved denne veiingen. Motivasjonen er på topp, så en uke uten vektnedgang går helt greit.

Ny veiedag :).

Fredag 7.5: 70,7 kg

Fredag 15.5: 69.8 kg

Mandag 25.5: 69.0 kg

Fredag 29.5: 68.1 kg

Jess, da går det rett vei :). De neste ukene nå er kristiske, for det er der motivasjonen ofte forlater meg... Og jeg merker ingen endring i klærne før jeg har gått ned et par kilo til, antar jeg.

Veide meg igår, 87,5 kg

Har vært mye utskeiing siste uka, med bursdager etc... Men nå skal jeg skjerpe skikkelig, målet til neste veiedag (mandager) er 86kg, altså 1,5kg ned...Hvis jeg klarer det, har jeg da gått ned 7,5kg på første mnd... Bare jeg kommer meg ned til 80 kg, det hadde vært fantastisk... Så kan jeg ta det litt roligere de siste 10 kg... Men det var det med motivasjonen da, som winterlady nevnte...

Stå på Pinseline! Det går rett vei :).

Ny veiedag her i dag! Og vekta stoppet på.. 66,5 :D!!

Jippi!

Motivasjonen kom tilbake for noen dager siden, søtsuget er borte, og jeg er ikke spesielt sulten. Og det selv om tante rød kom i dag...! Lavkarbo funker bra her ja :).

Har derimot hatt skikkelig forstoppelse i snart en uke og magesmerter de siste dagene, så i går krøp jeg til korset og kjøpte noe som fikk fart på systemet.

Er nok derfor vekta var veldig lav akkurat i dag.

Hva er konstant ketolyse?

Det her med reductil...en venninne av meg fikk d utskrevet av legen sin, og hun var ikke overvektig, men fikk d pga hun var 10-15 kg tyngre 1,5 år etter fødsel, enn d hun var før hun ble gravid( før hun ble gravid var hun ganske liten!) så om man har den "rette" legen kan man få utskrevet d meste, men jeg vet ikke hvor bra det er.. er nå en grunn til at man må ha en bmi over 27 for å få d....( er d ikke d man må ha? )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...