Gå til innhold

Dere som har født flere ganger......

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har termin 20.mai, så nå nærmer det seg :)

Merker at jeg gruer meg til fødselen og tenkte derfor å spørre dere som har født mer enn en gang.

Jeg har ei datter som ble tre år i januar og fødselen med henne gikk over all forventning, enda jeg da var førstegangsfødende.

Var på sykehuset klokka åtte og seks på tolv kom prinsessa til verden :) Brukte ikke noe smertestillende og syns heller ikke det var sånn skrekkelig vondt. Drømmefødsel :)

Derfor er jeg så nervøs nå, tenker at så bra kan det vel ikke gå to ganger etter hverandre. Så flaks har jeg vel ikke....

Hvordan er det med dere som har opplevd flere fødsler? Er det lettere andre gangen, eller verre?

Bør jeg grue med så innmari, eller kan dene fødselen også gå så bra?

Masse rare tanker man har......:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140028949-dere-som-har-f%C3%B8dt-flere-ganger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde de samme tankene som deg. Min første fødsel tok 6 timer fra riene startet til hun var ute. Det var jo vondt men ikke det verste jeg har opplevd. Min andre fødsel var gjort på 50 min fra første rie.... Så jeg er veldig spent på nr 3 kan du si, med tanke på at jeg bor minimun 4 timer unna sykehus..... ;-)

Jeg har veldig mange lignende tanker som deg.. Jeg fikk en gutt for to år siden, å det var også en flott fødsel.. Jeg ble satt i gang på drypp i uke 34, pga vannavgang i uke 32.. De satte meg på drypp litt før klokken 10, og han var ute litt før 16.. Så seks timer totalt.. Der kun et par timer kan sies å være smertefulle, men alikavel fult overlevbare..

Nå har jeg kommet lenger i svangerskapet, og satser på en normalfødsel uten drypp.. Jeg tenker nå at det går ikke and å ha en så flott fødsel igjen.. Samtidig sier mange at det er verre å bli satt i gang på drypp, enn å komme i gang normalt.. Noen med erfaringer der??

Jeg gruer meg ikke, jeg gleder meg stort, og ser frem til at det begynner.. Håper at det blir en flott opplevelse denne gangen også, for oss alle.. =o)

min første fødsel var utrolig fin. 4,5 timer og epidural, gikk kjempegreit.

fødsel nr to varte bare 70 minutter og vi bor en time fra sykehuset, så ¨det var litt skrekkopplevelse med veldig sterke rier...men det gikk jo bra. er ikke avskremt for å si det sånn. skal nok ha flere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...