ApriIbaby Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Min bestemor nærmer seg slutten. Og har bursdag. Hva skal vi ha med til henne? Har tenkt på blomst, men synes det ligger så "lite omtanke" bak en ferdig kvast i en slik situasjon. Sjokolade og frukt har jeg og tenkt på, men hun spiser ikke noe mer... Lille skal tegne en tegning, også skal vi plukke hvitveis som vi har gjort til hver eneste av hennes bursdager siden jeg var barn..., men vi pleier å ha med noe mer også.... Noen som kan hjelpe med ideer?
Gjest Sauen er høygravid :-) Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Bok/lydbok Bilde av oldebarna En god håndkrem/kroppskrem e.l. Cd med musikk hun liker
<3 Legoland <3 Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Gi henne håndmassasje... Fotbad...?? Les for henne...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 29. april 2009 #4 Skrevet 29. april 2009 Syns de andre her hadde gode alternativer. Evt - om dere går for blomster så kan jo Lille plukke dem ut? Da blir garantert buketten å skille seg ut i mengden, mer personlig og hun vil knytte den til ham )
gerd Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 Massaje eller noe annet hun kan nyte der og da.
ApriIbaby Skrevet 29. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. april 2009 Nå virker jeg sikkert supervanskelig her, men: hun ser for dårlig til noen bok eller blad, og hører for dårlig til lydbok eller bli lest for, Hun har fått fotpleie i gave av sine barn. Kremer har hun så hun kan åpne butikk tror jeg - sikkert mye harskerier da... Håndmassjasje kan være noe....også var det en idee å la Lille lage blosterbuketten. Den ville definitivt skille seg ut ja :-) *tenker*
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 Tur til frisøren eller ut å spise, eller er formen for dårlig til det?
Gjest Skrevet 29. april 2009 #8 Skrevet 29. april 2009 Mormor fikk seg en liten flaske Bailys hun - hun var strålende fornøyd... ;-) Men det avhenger jo av hvilken type det er som skal få gaven da - avholdsfolk ville nok ikke syntes om det..
Sara Rompompei Skrevet 29. april 2009 #9 Skrevet 29. april 2009 Du sier hun ikke spiser noe mer.... Suger hun på drops? Hva med å male på en glasskrukke og fylle med favorittdropsene hennes. En jobb for lille kanskje... Eller et pent teppe hun kan ha over seg. Jeg tror nok ikke hun forventer eller ønsker en stor og fin presang om hun er såpass på slutten som det virker som etter det du har skrevet. Så hun blir kanskje aller mest glad for besøk, tegning og denne hvitveis-buketten. Lag ett fint kort i tillegg kanskje...
flypapir Skrevet 29. april 2009 #10 Skrevet 29. april 2009 Vi kjøpte en pen morgenkåpe den gangen min bestemor nærmet seg slutten. Hun sa selv at hun ville ha det, fordi hun ville ha en ny en å ha på seg den dagen hun ble lagt i kista.......
Himmel og hav Skrevet 29. april 2009 #11 Skrevet 29. april 2009 Gode, myke angorasokker som er deilige og lune. Blodsirkulasjonen blir jo gjerne dårlig mot slutten, så føttene blir kalde. Ellers, om hun er våken og klar, så tror jeg det at dere er hos henne er det mest verdifulle hun kan få.
Tøysetipp Skrevet 29. april 2009 #12 Skrevet 29. april 2009 Det var riktignok i bursdagsgaver men, noe vi gjorde for mamma da hun var syk. Scrappet et kort vi brettet i to med bilder av barnebarna, med noen selvvalgte ord på- undertegnet med noen krøller fra barna. Vi pleiet huden, kroppen- velvære (lakket negler, smurte inn med gode kremer, massasje, lepomader) Klær, gode trøyer som gjorde at hun ikke svettet så mye, undertøy, morgenkåpe, tøfler, gode sokker. Vi kjøpte hver vår ring (alliansering med tre stener. En for mamma, en for søsteren min og en for meg) som vi satt på fingeren til mamma. Hva med en brosje el. som dere graverer inn navnene til dere eller barna? Noe så enkelt som en genser? En fin bomullsgenser feks.? Det satt mamma pris på. Vi kjøpte masse fint tøy til henne. Viktig å føle seg vel, selv når de er så syke.
Flippa m Frida Skrevet 29. april 2009 #13 Skrevet 29. april 2009 Jeg syns jo det var helt nydelig bare med tegningen og hvitveisbuketten jeg da, ble så rørt at jeg må svelge litt her faktisk. Men jeg skjønner jo tanken om at man alltid har hatt med en til gave, og hvorfor gjøre det annerledes når hun er sånn på slutten av livet. Men hva trenger man egentlig da? Gode ord, varme klemmer, vårens blomst på nattbordet, en barnetegning, at noen pusker deg varsomt på armen så lenge man har lyst, at noen fyller rommet med liv og latter. Jeg tror du egentlig er inne på det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå