Gå til innhold

Litt hjelp ang pilates/yoga


<3 Herman <3 født 08.12.2009!

Anbefalte innlegg

 

Jeg vil gjerne begynne å trene litt under svangerskapet, tenkte jo da på enten pilates eller yoga, hva vil dere anbefale?

 

Er det foresten noen som har bra tips om hvor jeg kan trene i Skien, får en følelse av at det er lite tilbud for gravide rundt her.

Om ikke jeg finner noe særlig sted å trene, vil jeg heller kjøpe meg en treningsdvd, så om noen har noen bra tips hadde jo det vært fint? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

 

Skal du begynne å trene yoga bör du i alle fall trene yoga for gravide om det er mulig, eller rolig yoga... Yoga inneholder en del övelser som ikke er bare bra for gravide om man fölger et normalt program. Yoga går veldig dypt inn i kroppen og lösner opp veldig, man jobber veldig med pusten og med sinnet..

Har du lang erfaring med yoga, da kan du trene forholdssvis normalt, så lenge du tar visse hensyn og kutter ut noen övelser og ikke presser deg inn i dem. Vär forsiktig med töffe mageövelser, övelser du blir svimmel av og övelser hvor man vrir veldig på magen. Skulderstående er jeg usikker på, så kjenn godt etter i kroppen hvordan den föles.

 

Jeg trener yoga forholdsvis normalt nå som jeg er gravid, jeg bare passer på å ikke presse kroppen. Men finnes det et kurs for gravide ville jeg valgt å gå på det!!!

 

Yoga for gravide er nok helt fantastisk å gå på! Håper du finner et slikt kurs!!

 

Jeg vil nesten si det samme om pilates som med yoga....ta det rolige passet :) Pilates går også veldig dypt inn i musklene..

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...