Meg og mini med ny spire :) Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 eller må man ta fri uten lønn..? noen som vet? vet jo at man feks får fri ved runde bursdager og dødsfall i nær familie og enkelte slike ting.. gjelder det isåfall alle, eller bare de som har en slik tariffavtale?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Du har vel rett/krav på fri ved bryllup, men om det er med el uten lønn kommer vel an på arb.giver =))
It's all about me Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Nei det får man ikke. Men nå har ikke jeg hørt om fri ved runde bursdager heller da.
....mammatilto... :))) Skrevet 29. april 2009 #4 Skrevet 29. april 2009 hehehe - nei du får nok ikke betalt for og gifte deg
Alba44 Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 Jeg jobber i kommunen og vår tariff sier: man har ikke krav på det, men har mulighet for å søke om en dag fri i forbindelse med eget bryllup. Det går da under velferdsperm. Jeg søkte, sjefen fant at det var mulig for arb.plassen og jeg fikk 1 dag.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 29. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. april 2009 alle steder jeg har jobbet før, har alle som har enten giftet seg, fyllt feks 50 år, flyttet osv, fått en dag fri med lønn.. så jeg trodde dette var vanlig.. men alle de stedene var kommunale så.. da kan jeg nok bare glemme å få fri med lønn på min nåværende jobb..hehe.. de er ikke akkurat snille med slikt........... dumt å måtte jobbe som en gaal siste tider før bryllupet når man har tusen andre ting å måtte gjøre, bare fordi man ikke skal gå glipp av en hel arbeidsdag med lønn, i tillegg til de andre feriedagene jeg ska ta ut.. har heller ikke opparbeidet meg full ferie, pga permisjon..
Mor&barn Skrevet 29. april 2009 #8 Skrevet 29. april 2009 De stedene jeg har jobbet er det krav på en dag fri med lønn når man feks skal gifte seg. Man har også krav på en dag eller var det to? når man skal flytte
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 29. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. april 2009 ja, dette trodde jeg var vanlig.. men arb.plassen min har ikke tariffavtale enda en gang, så tviler på det er noe å hente sålenge det ikke står i en lov at man har rett på det.. men, kanskje jeg skal være dristig nok til å søke? hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå