Gå til innhold

"Smittesirkel", noen uvasinerte som benytter seg av det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tenkte jeg på barnesykdommene, kusma, røde hunder osv.

Når argumentene til vaksine-tilhengerne er hvor farlig det kan være for en usmittet gravid, eller at menn kan bli sterile, så tar de jo ikke med i betraktningen at det går an å la seg smitte, og dermed få antistoffer på naturlig vis..

Dette høres sikkert brutalt ut for mange motstandere, å bevisst la barna bli smittet, mens jeg med flere mener at den kampen mot sykdommen til syvende og sist kan styrke barnet og immunsystemet.

Flere?

Noen som praktiserer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spennende tema. Vi praktiserer ikke dette men vi gjemmer oss heller ikke når andre er syke. Tilfellet der det vaksinerte barnet fikk kikhoste mens det uvaksinerte barnet i samme familie ikke fikk det kunne vært interessant og studert. Det er ikke sikkert en trenger å bli syk for å utvikle immunitet (noe antistoffer mot stivkrampe feks indikerer). Polio gir feks ingen symptomer i 90% av tilfellene.

Så ja, hvis det finnes smitteringer er absolutt dette meget interessant. Gevinsten kan være livslang immunitet (i motsetning til vaksiner) og evt de andre fordelene gjennomgått sykdom kan gi ift barnets utvikling.

Skrevet

Da jeg var liten sendte mamma meg på besøk til alle unger som hadde fått barnesykdommene slik at jeg kunne "bli ferdig med det" (meslinger, kusma, vannkopper, røde hunder osv).

Nå for tiden er det vel ganske vanskelig å praktisere dette for annet enn vannkopper, siden de aller fleste barn ikke får disse sykdommene?

Skrevet

Ja, det er sant, kan bli vanskelig å finne noen som faktisk gjennomgår disse sykdommene nå til dags..

Derfor jeg lute på om det kunne være noen her inne.

Men som helseinteressert sier er det jo ikke alltid nødvendig å bli syk for å danne antistoffer.

Skrevet

mamma til to flotte gutter,

Fikk du disse sykdommene? Kan du evt si litt hvordan det var?

Skrevet

Mine fikk røde hunder med 2 års mellomrom uten at det var røde hunder i nærområdet. Selv trodde jeg det var en mild form for skarlagensfeber, men etter at 3 stk leger hadde blitt enige med seg selv fant de ut at det var røde hunder (førstemann). Ikke vanlig i dagens samfunn. Jenta mi fikk diagostisert røde hunder også uten kjent smittekilde. Begge hadde en mild form som var synlige i ca 3 dager og med hovne lymfeknuter/kjertler bak ørene og ned på siden av hodet. Legen virket mer stolt over at det var første gang han hadde sett røde hunder.

Skrevet

Husker ikke så mye, jeg var veldig liten (bortsett fra vannkopper som jeg faktisk ikke fikk før jeg var 13). Men mamma har fortalt at jeg var veldig syk da jeg hadde kusma. Meslinene kan jeg ikke huske jeg var så veldig syk av, resten vet jeg ikke (mamma er død nå så det er ingen å spørre). En venninne og hennes tvillingbror fikk kikhoste, og de var veldig syke, veldig lenge.

Skrevet

jeg ble også sent rundt for å pådra meg smitte, husker ikke spes mye, men vet jeg fikk meslinger selv om jeg var vaksinert både med meslingevaksine og mmr, og ble visstnok temmelig syk, dvs ingen komplikasjoner men slått ut, sånn unger blir når de får 40 i feber.

dattera mi fikk røde hunder etter en ferie forrige sommer, tror ikke det var den som ligner ( 4 barnesykdom). uansett mild sykdom og håper det var det hun hadde. prikkete var hun iallefall. sønnen min fikk det ikke, han har bare hatt vannkopper, mild sykdom det også. kjenner ingen med smittesirkel, folk holder kjeft om sånt, barnevernet blir på tuppa om de hører om slikt. gale kjærringer med lilla skjerf som trur at man dreper unga sine om de får meslinger.

men sjekke på alternativt nettverk sine forum sider, der er det kanskje noen sånn grupper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...