Lykkelig med 1.baby i magen:) Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Hei! Jeg har lite skap og skuffeplass, så tenker at stellekommode med skuffer hadde vært et bra alternativ. Jeg tenker at jeg ikke trenger badeballje med, bare stelleplassen opp på, da jeg vil ha egen seperat badeballje. De stellekommodene jeg har sett rundt omkring er jo sinnsykt dyre... Har hørt at noen kjøper en vanlig kommode på IKEA og bare legger en stellematte opp på , men er da kommodene i like mål når det gjelder bredden og høgden som en tilpasset stellekommode?? Er det noen som har noen andre forslag? Og kanskje noen erfaringer? På forhånd takk;)
Raff Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Hei Vi har kjøpt en Antonius-modul på ikea. Egentlig et metallstativ beregnet på trådkurver, men de har også plastskuffer, det er det vi har valgt. I tillegg finnes en topplate som er tilpasset metallstativet. Stativet finnes i to høyder; vi har valgt den høyeste ettersom mannen min er nesten 2 meter, og jeg ikke liker å stå krokrygget å stelle barn. Prisen ble ca 300 kr tror jeg. Det ser egentlig ikke så verst ut heller, med sølvfarget stativ, hvite plastskuffer og hvit topplate. Det vi mangler er kun en stellematte på toppen. Det geniale er at løsningen er billig, samtidig som hele greia kan settes inn i skyvedørsgarderoben når vi ikke lenger trenger stellebord.
Tilde*** Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 vi har kjøpt en babydan stellekommode på barnas hus. husker ikke helt hva modellen heter. men den er hvit, topplaten er i eik og har tre store gode skuffer.. det som er genialt er at toppen folenges slik at man får good stelleplass. og når den ikke er stellekommode lenger skrus denne bare av så er det en kjempe fin vanlig kommode.. kostet 3500, men vi kjøpte utstillingsmodell til -1000kr:) og det er jo ikke s gæli når man kan bruke den lenge..
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 29. april 2009 #4 Skrevet 29. april 2009 http://www.ikea.com/no/no/search/?query=hensvik+stellebord dette har vi, og er super fornøyd, veldig fin møbel til bruk seinere også når du skrur av stelleplaten
Nipponsuki Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 loppis er tingen fant en knallfin kommode på loppis til 75 kroner med samme dimensjoner som vanlige stellebord. god plass, to store og seks små skuffer. stellemadrassene finnes i forskjellige størrelser også, IKEA sin er litt mindre enn de fleste på f.eks. babyshop. så ta med målebånd og gå på loppis! gøy er det og
PrøvLykken Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 Kjøpte på Finn for 300! Kastet ut baljen, og fikk dermed en skuffe eksta:-)
tre gulljenter <3 Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 Vi kjøpte en stellekommode som jeg tror heter star... et eller annet... kan sjekke det opp. Den er helt hvit, den er med badebalje, men den tok vi bare ut, for jeg vil heller ikke bruke den, Den tror jeg vi betalte 1700,- for. Vi gikk en del på IKEA å kikket, men fant ut at hvis jeg skulle få det slik jeg ønsket så ble det nesten samme pris som denne stellekommoden. og denne har jo hjul, og det er greit til tider. Jeg ville ikke bruke 3500,- på stellekommoder. Vi kjøpte en dyr en da vi skulle ha første, og der var vi så uheldige at slangen på badekaret hoppet av, og ALT i kommoden ble vått, og skuffebunnene bøyde seg, så etter å ha vasket alt som var i kommoden og hele kommoden, så fikk vi nesten ikke igjen noen av skuffene... de likte nok ikke vannet de ble utsatt for...
*Emilie* Skrevet 29. april 2009 #8 Skrevet 29. april 2009 Vi har kjøpt en vanlig kommode på ikea og så har mannen snekret en "stellemadrassramme" slik at babyen kan ligge mot oss. Du kan se bilder her: http://harmonisklykke.blogspot.com/2009/04/prosjekt-ramme-til-stellemadrass-ferdig.html Dette tror jeg kommer til å fungere fint! Badebaljen har vi også utenom.
Svale <3 Skrevet 29. april 2009 #9 Skrevet 29. april 2009 Kjøpte en hvit kommode på ikea med 3 skuffer( ca 500 kr), men den er altfor lav, så faren min har snekret sammen en stelleplate m/forhøyning. Den kan vi fjerne når vi ikke trenger stellebordet lenger.
Gjest Skrevet 29. april 2009 #10 Skrevet 29. april 2009 Dette har vi også. Kjempefornøyd! Jenta vår er veldig glad i stellebordet sitt, ligger der fortsatt og hun er 2,5 år. Nå er hun veldig skeptisk til at lillesøster skal låne det når hun kommer ut av magen og mente at vi nok måtte kjøpe et til slik at det ikke " blir trangt for oss to!"
Bella_mamma til Benita Skrevet 29. april 2009 #11 Skrevet 29. april 2009 jeg kjøpte min på gjennbruket til 50 kr den har 4 skuffer og i god stand;-)(så foresten maken på morogbarn i går bare at den var gul istede for grønn kostet altså 1990kr!!!!)jeg kastet gamle stelle matta og kjøpte en helt ny en til 199kr så totalt kostet den meg kun 249;-)lønner seg å ta en titt der.fant en beremeis i god stand oxo til 70kr så kan finne mye fint brukt til en billig penge på gjenbrukene;-)
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 29. april 2009 #12 Skrevet 29. april 2009 (jeg som har kjøpt hensvik stellebord på ikea) og til å bade babyen, har vi kjøpt (brukt på finn, by the way) sånn badebalje, man kan putte på et sammenleggbart stativ, det heter bèbè jou. Vi har to større barn (5 og snart 2 år) og de bruker også badebaljen, bare at da står den såklart på gulvet inni dusjen. Så bruker vi det på stativet når vi skal bade babyen, genialt!!! ser flere anbefaler loppemarked, og finn. Jeg må bare si, at jeg ELSKER å handle på finn, herregud kor sinnsykt mye penger vi har spart på å handle der! og jeg er selvsagt kritisk, kjøper bare ting som ser omtrendt ubrukte ut, og an kan prøve seg på pruting, det kan være moro det:) jeg selger også unna ting på finn, og bruker gjerne de pengene på å kjøpe det jeg trenger på finn... i det siste har jeg kjøpt på finn: -sandkasse med lokk, kr 150 -sykkel til største jenta, ser ny ut kr 500 -bilsete, maxi cosi 08 modell, kr 800 - olebrum vippestol (ser ny ut) kr 100 - tvilling ammepute (ser ny ut) kr 200 -baby dan stellepute (nesten ubrukt) kr 150 -to poser med nyfødt klær (gutteklær-har jo to jenter fra før) kr 600 -brio dukkevogn, med regntrekk, dukkedyne og pute (et per år siden den var kjøpt ny) kr 150 -Bèbè jou badekar og stativ, kr350 (brukt til en baby, ett år gammelt utstyr ca- ser helt nytt ut!) hehe, dette har jeg vel brukt ca 6 mnd på å "hamstre" inn, vi har ikke særlig god råd, og visste tidlig i svangerskapet at vi måtte fordele utgiftene utover månedslønningene. Og vi har spart tuenvis av kroner! Vi hadde ikke hatt råd til halvparten av alt dette om det skulle kjøpes nytt. Bare sier det, vær krittisk til hva du kjøper, (ikke kjøp det første du kommer over nødvendigvis) og du finner utstyr som ser helt nytt ut, og er like fjongt og flott som det som koster dobbelt så mye i butikken. Personlig så handler jeg kun i "nærområdet" slik at jeg kan hente tingene, og dermed møter selgeren. Jeg liker å handle "face to face" så rissikerer jeg ingenting (svindel f.eks)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. april 2009 #13 Skrevet 29. april 2009 Kjøpte Malm kommode med skuffer på Ikea, stellematte separat, som vi festet med borrelås. Badebalje til 100 kr utenom, fra Ikea. Veldig kjekt, skuffene har masse plass og den kan brukes etterpå.
Snuppa med Nutta i magen. Skrevet 29. april 2009 #14 Skrevet 29. april 2009 Hei, Kjøpte vår stellekommode på Bohus. Dette er egentlig en kommode som du monterer stelledelen på. Dette syns jeg er genialt da det bare er å fjerne denne "stelledelen" så vips er det en vanlig kommode. Stellekommoden er ganske stor så passer bare dersom du har god plass.... Se: http://www.bohus.no/default.asp?page=180&aticle=22
Månefeen ♥ Skrevet 29. april 2009 #15 Skrevet 29. april 2009 Her er vår løsning: -Kjøpte pent brukt, vegghengt stellebord (i tre) på finn.no for 500kr, ny pris er nesten 3000,- -Ved siden av stellebordet har vi en utslagskum, der vi får badebalje oppi. Slipper å vakse babyrompa i vasken vi bruker til å pusse tenner i. -For å få mer skap plass har vi hengt opp et 90X60 skap over kummen. -Bleiebøtta og en bøtte til brukte kluter står under kummen. Jeg har en "brist" i nakken å hater å bøye meg ned for å få tak i ting, hadde ikke orket å ha kommode med skuffer i. Så for meg er denne løsningen helt fantastisk
Gjest Skrevet 30. april 2009 #16 Skrevet 30. april 2009 Anbefaler ikke kjøp av stellekommode hvis man har et bad i vanlig størrelse. Vi har en stellematte (eller -underlag) på vaskemaskinen og kurvstativ fra Byggmakern ved siden av. Funker som bare det og underlaget er også lett å flytte ved behov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå