Turbomamma<3<3<3 Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Vi må ordne noe for vinduene som gjør at vi kan stenge ut kveldsolen fra barnerommet nå fremover. Er ikke helt sikker på hva vi foretrekker av rullegardin eller persienner.. Har hørt at noen mener at det kan bli tett med rullegardin, at det er vanskeligere å få frisk luft inn. Noen med gode eller dårlige erfaringer? Spytt ut!
It's all about me Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Det jeg vet iallfall er at persiennen vi hadde på det første barnerommet overlevde ikke lenge, de var jo såååågøy å leke med for små barnehender. Rullgardina som vi har nå derimot er fremdeles like fin. Synes ikke den stenger frisk luft ute noe mer heller.
nr 2 på gang i mai Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Tror også at persienne kan bli litt vel spennende for barna, men er jo penere enn rullegardin da, kommer vel litt ann på ungen, og høyden på vinduet.. Har selv persienner i stoff, tror det blir knotete, men er fint så lenge det varer..
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 vi har valgt rullegardin. Persienner stenger ikke solen noe spesielt godt ute syns jeg, så da kjøpte vi lystette rullegardiner på ikea til ungene sine rom. Pleier å lufte godt før de legger seg, og så tar jeg ned rullegardinen. Dersom vinduet skal stå åpent etter at de har lagt seg, så lar jeg det bare være en glipe nederst (tar ikke rullegardinen helt ned). Det er uansett mørkere på ungene sine rom enn det er på vårt rom, hvor vi (dessverre) har persienne.
Malita Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Rullegardin. Vi har festet rullegardinen i selve listen som er rundt vindusruten og da går det jo ann å lukke opp vinduet for lufting selv om rullegardinen henger der. Bare pass på at målet på rullegardinen ikke er lenger enn listen og at den festes opperst i listen og lengst mulig ut på hver side så dere ikke punkterer vinduet.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 Lystett rullegardin, absolutt! Bråker mindre når vinduet er åpent, slipper mindre lys inn og "tåler" mer. Med mindre du taper den fast på alle sider kommer det fint luft inn i rommet )
partyoffive Skrevet 28. april 2009 #7 Skrevet 28. april 2009 Rullgardin - uten tvil. Mye enklere og morkere. Persiennene kommer til og være odelagte innen en uke. Synes ikke de er tette. Det blir somregel et par cm på hver side, også behover du jo ikke dra den helt ned, så du får luft inn.
Gjest Skrevet 28. april 2009 #8 Skrevet 28. april 2009 Min erfaring er at gjennom persienner lyser det gjennom hullene der trådene er dratt igjennom. Synes ikke det blir tett med rullegardiner jeg nei:)
Gøril (210406) Skrevet 28. april 2009 #9 Skrevet 28. april 2009 Vi har både rullegardin og gardin på rommet til snuppa.. syns det fungerer veldig bra
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 28. april 2009 #10 Skrevet 28. april 2009 har persienne nå, men samler for mye støv så skal bli rullegardin i nye huset. og kan også se for meg at de små skal leke med persiennene ja....
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 28. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 28. april 2009 Supert, da blir det rullegardiner som jeg også trodde var best! Hun er bare 13mnd nå, og ligger innpå vårt rom, men må ordne noe på vårt rom også, for der har vi lyse liftgardiner nå. Tenkte jo ikke så langt da vi hang opp de før hun kom til.. Lurer litt på om jeg skal henge noe innom de, for de er festet øverst utenpå vinduslisten. Så tenkte på å feste persienner eller rullegardin inni vinduet eventuelt. På hennes rom blir det definitivt rullegardiner, så kanskje vi pynter med vanlige gardiner i tillegg. Takk for rådene alle sammen!
Cumulus har jente og gutt Skrevet 28. april 2009 #12 Skrevet 28. april 2009 Eller lystette gardiner :-) Bare for å gjøre deg enda mer forvirret ;-) De hadde i alle fall ferdigsydde barnegardiner på Princess. Hvis det kunne være et alternativ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå