Gå til innhold

Kan noen dele erfaringer - and KK på Bergen sykehus

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hører så mangt for tiden om hvordan det er å føde på KK i bergen.

At de legger ned mange tilbud.

Til nå har jeg hørt at barselshotell ikke er et tilbud. Ingen (få familierom), ingen lystgass, ingen omvisning osv

Jeg skulle gjerne ha sagt noe positivt, men jeg har ikke vært der før og har kun hørt det som står over.

Jeg er ikke helt happy for det jeg hører

Stemmer dette??

sist fødte jeg i ålesund, og der var det ikke hotell (det kom selvfølgelig 2 mnd etter jeg fødte hihi) men lystgass og omvisning, samtaler og svært hyggelige folk som jobbet der!

Kan de som har informasjon, kanskje dele dette med meg?

Er ikke av den pysest sorten men det er greit å vite litt i forkant

Hilsen en undrende Tone

Fortsetter under...

Kan bare fortelle om storken selv;) fikk min sønn der i 2006, eget føderom med bad og badekar:) Kunne velge selv hvordan jeg ville føde, stol, seng, sittestolgreie, badekar osv:) Håper jeg kan dit denne gangen også:

Men nå får man jo som du vet ikke familierom, desverre... blir 2-3 mannsrom etter det jeg har fått med meg... Dersom man har hatt problemer under fødsel eller andre ting som fx med deg etterpå eller barnet kan man få enerom, men kun de som virkelig trenger det. Og pappan får være med under fødselen og kun noen timer etterpå:( så må han forholde seg til vanlige besøkstider... kjipe greier...

Liggetiden er max 3dager, mer dersom noe skulle tilsi at man trenger det, men tror det er spesielle tilfeller.

Omvisning hadde jeg i 2006 gjennom amathea, vet m andre som også har hatt det. Har du snaket med KK om muligheten til det?

lystgass tror jeg ikke de har,men epidural osv har de... tror ikke de har akupunktur heller...

jeg er veldig fornøyd, utrolig hyggelig personale og ble virkelig tatt godt i mot der oppe:)

MEN..det kjipe var at når fdselen var igang og jeg ringte opp fikk jeg beskjed om å legge meg ned og slappe av, for fødselen var liksom ikke igang og det var leeenge til noe kunne skje.. *kremt* ringte til jm og fikk komme dit med en gang... "6-7cm åpning! Har du sjåfør? Du må rett opp, jeg ringer og sier ifra" var reaksjonen hos henne;) 2,5h så var gutten min ute... på forhånd sa de på KK at er det noe, uansett hva så bare ring og kom opp så skal vi sjekke deg osv... akk nei, ikke når det virkelig gjaldt nei! Så når denne karen kommer da ringer jeg og sier at nå kommer jeg og drar rett opp, evt ringer fra bilen;)

takk toppris

dette skal jeg sjekke med en gang

og takk for rask tilbakemelding

er litt i oppspilt i dag først mange tilbakemeldinger på at kk ikke har og nå for en halv time oppdager vi flått på jenten vår (2,5år)

Det er første gang jeg ser det på mennesker, har hund så der er det jo vanlig.

men fy f..... så sinnsykt ekkel altså :(

hilsen tone

Annonse

jeg fant også dette... ble litt glad, men kan jo ikke ta det på forskudd..

"Liggetiden etter fødsel er uendret, 48 timer for friske barselkvinner (gjelder Storken og Barselloftet). Flergangsfødende får tilbud om familierom det første døgnet. Tilbudet det andre døgnet vil bli to – eller flersengsrom for friske barselkvinner med ukompliserte forløp og friske barn. Førstegangsfødende vil så langt det lar seg gjøre få familierom under hele oppholdet. Tilbudet for barselkvinner med kompliserte forløp eller spesielle behov blir uendret."

så fam.rom første døgnet er vel bedre enn ingenting;)

Lykke til med flåtten, ikke gøy! ugh, sjelden jeg sjekker guttungen, kanskje begynne med det ja....

og forresten, så er jordmødrene ganske så oppdaterte på hva som skjer på kk osv nå i disse dager, får mange infoskriv fra KK... så hva med å ta en prat hos din jm?:) min har ivertfall peil:)

men tenker ikke så mye på det selv før det nærmer seg.. da er det kanskje også større muligheter for omvisning... (såg at det tilbudet er lagt ned pga alt styret nå med omlegging og arbeid osv)

Hei kristy*44pp-gravid

Ja har bodd i Ålesund, men ikke født der. Jeg har bodd der de siste 5 årene, og flyttet hit til Bergen sist sommer.

pga jobben til min samboer så blir det en del flytting (håper det går en tid til neste gang :))

Har du bodd her lenge??

Hadde tenkt å spørre sept mødre i Bergen om noen var intr. i å ta en kaffe/te en dag?

Er dette noe for deg?

Vet ikke helt om folk er "kiin" på det........

Hilsen Tone

Ja, kaffe er en god ide. Har lenge tenkt på om jeg skulle på treff, men det er jo for damer som har termin på 4 forskjellige måneder. Hadde vært koselig med noe mindre, for bare sept mødre... Du kan jo lage en kaffe tråd? :-)

Jeg har bodd her i snart 4 år, og før det bodde jeg 7 år i utlandet. Vi føler at Bergen er hjem, så her blir vi nok. Er på boligjakt fortiden, håper å slå rot snart :-)

hei, jeg blir gjerne med på treff kun for septembermammaene. Har vært på 2 treff med juni/juli/august og septemermammaene og det var veldig veldig koselig, men de fleste der forsvinner jo nå etter hvert som terminene deres nærmer seg så hadde vært kos med kun oss fra september :)

vi kunne jo tatt med oss oktoberdamene da? har sett der inne at de har ikke treff enda... så da sept og okt damer... så blir det ikke for få og heller ikke for mange:) syns det virker som det er utrolig mange når sept damene er med juni juli og august. eller?

Annonse

hei

tenkte å legge ut tråd snart hvis ingen andre gjør det.

har fått bekken løsning for fullt og har vært litt nede for telling, men håper at dette gir seg slik at jeg får laget et treff.

Må si at det er hyggelig at så mange ønsker å treffes.

Tenkte å be spes septembermødre, men selvfølgelig også august og okt.

hilsen en litt rusten tone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...