*Hønemor81* Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Jeg hadde flat mage før jeg ble gravid, og relativt sterke magemusker. Magen har vokst jevnt og trutt, men virkelig est ut de siste ukene. De siste dagene har jeg følt at magen og blitt ekstra stram og hard, og dette særlig på ettermiddagen etter at jeg har spist. Er det bare livmor, muskler og hud som strekker seg, eller kan dette ha en sammenheng med kynnere?
E, T & T og ei te Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Jeg er i uke 26, og har fått stooor mage i forhold til forrigemann, skikkelig sprettertmage, som står rett ut. Sliter med lange harde kynnere, er sikker på at nå blir det rier neste og altfor tidlig fødsel, men har ikke skjedd noe mer enn det, men får knallhard mage når jeg står, går og legger meg i sengen... Aner ikke hvorfor, hadde en del kynnere med forrige også, men husker ikke at de varte så lenge om gangen da
pia1978 Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Kan nok høres ut som kynnere.Da strammes hele livmora og man kan kjenne kantene på den ganske godt. Det er vel mest vanlig på ettermiddager når man er slitne. Selv om jeg har dem hele tida innimellom...Og har hatt dem mer eller mindre i over ti uker, er i uke 29 nå. Er hundre prosent sykemeldt helt til permisjonen starter, pga kynnerne (og slitsom jobb på spesialskole med utagerende barn). Du får være flink til å kjenne på kroppen og roe ned når magen er hard. Babyen din skal jo bo der inne noen uker til. Lykke til!
*Hønemor81* Skrevet 28. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2009 Takk for svar Jeg har forøvrig en ganske stillesittende kontorjobb, som gjør at det ikke er noe problem å være på jobb. Men skal ta det med ro på ettermiddag/kveld nå, slik at det ikke blir noen alt for tidlig fødsel. Lykke til resten av svangerskapet begge to!
morsomjente Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Er det meg som snakker haha...kjenner meg veldig godt igjen. ble litt usikker istad om det var kynnere eller rier faktisk (for første gang) gjorde litt vondt men det ga seg heldigvis.... jeg var ikke sånn med første mann, men tror kanskje det er stress hos meg !! blir litt bedre hvis jeg setter meg ned å slapper av...
rosa76 Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 Jeg var sånn i forrige svangerskap. Hadde MYE fostervann og masse kynnere. Skjønte ikke at jeg var i fødsel en gang og fødte i grøfta på vei til sykehuset (til termin). Hadde jo hatt så mye kynnere i flere mnd og de kom etter klokka de også. Denne gangen kjenenr jeg kynnerene allerede (22 uker nå) og de kommer ca hver time. Litt ofte, men er heldigvis ikke vonde da. har ektiv jobb og har trøbbel med å be andre gjøre arb. oppgavene mine, så jeg får stå på en stund til, så får legen avgjøre videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå