Gå til innhold

Hva slags brød gir dere til ungene? Jeg har vært på kurs og lært at småbarn ikke skal ha samme grove brød..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine bryr seg ikke. Men prøv superbrød fra Prix. Det er veldig godt!

Fortsetter under...

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Takk for fine tips, jenter. Vi skal nok finne ut av det ;-)

Skrevet

Rema har eelendige brød! Deigete og ikke noe særlig gode heller. Men det er smak og behag. Sabeltann har vi også kjørt til tider. Ellers er jeg veldig glad i fedonbrødet på Rema. Ungene også. Fullkorn brød med solsikker så da blir det jo mye hele korn.

På Prix har de godt utvalg av forskjellige brød. Les på innholdet. Ta brød som ikke har hvetemel først :)

Skrevet

Jaja, det er jo helt greit. Men at en ernæringsfysiolog skulle komme med den rare uttalelsen at de ikke skal ha grovbrød fordi de kanskje ikke liker det, DET var merkelig.

Og for å svare på hva mine(5 og 1 år) spiser, så spiser de alt fra rugbrød til loff. I hverdagen går det i alt brød som har 3 kakestykker på grovhetsskalaen eller mer.

Skrevet

Min eldste spiser overhodet ikke brød med hele korn, som han selv sier det er "frø for fugler", han er straks 8 år.

Heldigvis har ikke 5 og 2 åringen tatt etter, de spiser det brødet de får..

Men pga eldstemann må jeg jo ha brød i hus uten hele korn. Jeg kjøper Kaptein Sabeltann brød på Rimi, tror de har det på Kiwi også. På Coop har de et Pelle Politi brød uten hele korn, også har fått et nytt grovbrød der også, uten hele korn.

Min erfaring er at de fleste butikkjeder har et brød uten hele korn som er beregnet på barn, altså grovere og sunnere enn kneip, men likevel uten korn. Sønnen min spiser forresten gjerne knekkebrød da, så han får sin dose "sunnhet" gjennom de ;)

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Ikke sant ;-)

Takk for fine tips!

Annonse

Skrevet

"Sinnataggen"-brødet på Kiwi er uten hele korn.

Skrevet

Remas Skjærgårdsbrød eller Speltbrød spises av alle her hjemme.

Greia med at barn ikke skal ha like grovt brød som oss er at de ikke kan nyttiggjøre seg kornene slik vi kan. Ikke spør meg om utdyping, for det kan jeg ikke.

Skrevet

Her gjør eg som Linchen og kjøper speltbrødet frå Rema, det med brun pose og grønn skrift på, det syns eg er kjempe godt og ungane eter det som bare det!!!

Skrevet

Hva med å prøve å bake sine egne brød da?

Da får du grove brød uten hele korn om du ønsker!

Synes det meste av kjøpebrødet er helt tragisk og kan ikke anbefale noen...

Skrevet

Omega 3 brødet fra martens er et utrolig godt brød! Både jeg og småen digger det her i huset;). Jeg pleier og kjøpe det på prixen.

Skrevet

Ingen av mine spiste noe særlig med brødmat for de begynte i bhg. Da var de henholdsvis 17 mnd og 2,5 år. Jeg serverte alle mulige slags brød til dem, men nei...

De gnaflet gjerne på rundstykker osv, men det var fordi det var "bolle".

Fikk nesten bakoversveis da frøkna presterte å spise 4 brødskiver til lunj i bhg de første ukene, hehe;p

Ga dem grøt jeg frem til da. Eldste er 3,5 år nå, og liker fremdeles best grøt, men spiser skiver også. Minsten vil helst ha brødskiver nå.

Skrevet

Vi spiser KUN : Sundt og Godt økologisk brød. Ferdig skivet. Solsikkebrødet er grovest i prosent men virker som en vanlig kneip. Kjøpes på bla. COOP OBS.

Jeg kjøper de frosent og tar kun ut brødskiver når jeg trenger. Alltid ferskt med andre ord.

Alle brød skal ha grovhetsprosent på posen, enten i tall eller som brøk i en sirkel. Solsikkebrødet har over 75 % og snuppa mi på 3 har spist det i 2 år nå.

Annonse

Skrevet

Her baker jeg brød selv, så da bestemmer jeg akkurat hvordan jeg vil ha det! Om vi kjøper noe, er det Italiensk fjellbrød - det grove, Mormors gårdsbrød eller Superbrød fra Coop-butikkene. Hun spiser brød med korn i, men tar ikke noe brød som har store korn siden hun ikke har tenner ennå. Det er viktig at brødet er ferskt og godt da, noen kjøpabrød har en tendens til å bli fort tørr eller litt gjærete i smaken synes jeg.

Skrevet

Vi spiser Klausen Kneipp stort sett, det er jeg oppvokst med, og det samme er mannen.

Det kan du kjøpe i alle dagligvarforretninger i området hvor vi bor, men får dessverre ikke tak i det andre plasser.

Bakers Softkorn er godt, og føres hos alle som har Bakersprodukter i sine hyller.

Skrevet

Min gutt på 2 år og 3 mnd har aldri vært noen brødeter og lever godt for det!

Her har det gått mest i grøt første 18 mnd og etter det og Ryvita sesam (knekkebrød).

Ellers går det i frokostbrød fra kiwi og grovbrød fra Rema eller solsikkebrød fra Godt brød.

Og hvis han er skikkelig matlei får han riskjeks eller smoothie med havreryn i til kvelds eller mellommåltid.

Skrevet

Vi kjøper Simpsons brød til ungene. Det er fullkornbrød uten store korn og frø i =) Storebror nekter å spise noe med kost og div i , så han elsker dette brødet. I tillegg er det 1 kg (stort) og holder seg "saftig" i flere dager =))

Skrevet

Speltbrød er veldig greit å gi til barn og holder seg lenge... Vi pleier å kjøpe det, og det er det beste brødet vi kan ha i hus :o)

Skrevet

Datteren min spiser kaptein sabeltannbrød, vi kjøper det på kiwi. Også stjeler hun rugsprø av meg, som er veldig sund og godt. Kanskje et tips hvis barnet ikke er så glad i brød...

Skrevet

Det er forskjell på fullkorn og helkorn..Fullkorn er det som er sundt, jo mer fullkorn jo bedre..Helkornbrød trenger ikke være spes sund,t da det kan være bare de hele kornene som er "fullkorn" men resten er rent hvetemel.... bare som en liten påminnelse :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...