Gå til innhold

da her jeg meldt meg inn i vektklubb.no

Anbefalte innlegg

Er bare 165 cm og veide 101 kg (grøss og gru) Målet er å komme meg ned 30 kg før jeg blir 30 i 2011. Jeg har da 2 år og 4 mndr på meg..

Klarte forrige uke å ta av 1,8 kg.. SÅ nå er jeg nede på tosifret igjen.

Er jeg rimelig "nyovervektig", 7 år, så iflg det jeg har lest, så skal det ikke være sååå vanskelig å ta av seg disse kiloene. Men tiden vil vise.

Når jeg la inn det jeg spiser i løpet av dagen, noe jeg trodde var sunn mat, så ser jeg at jeg har i meg for mye fett..

Føles litt som et ork å legge inn det jeg spiser hver dag, men blir nok en vanesak. Og det gjør det veldig mye lettere å holde orden på kcal.

Nå skal jeg fullføre eksamen neste uke, og så hive meg i treningsselen..(Dette betyr å begynne med gå-turer)

Fortsetter under...

Så flink du er:-)

Har lest om vektklubben.no, men aldri vært med der selv.

Jeg begynte min slankekur i begynnelsen av denne måneden, og jeg holder enda. Er vel 170 cm og 110 kg. Jeg skal være "slank" innen sommeren 2010. 14mnd igjen.

Trener en time daglig, så vi får se hvordan det går. Første mnd mistet jeg 7 kg. Begynte på ketolyse for noen dager siden, så vi får se om gir litt ekstra motivasjon.

• 3 uker senere...

Hei! Et godt tips for å lette arbeidet med dagboken er å lage oppskrifter av det du lager. Jeg spiser Wasa Havre med 5 gram Jalapeno smøreost på til lunsj hver dag på jobb, og har da lagret den kombinasjonen.

Etterhvert som jeg lager en middagsrett og ser at den smaker godt OG er lav på kalorier lagrer jeg oppskriften, så er det bare å plotte inn antall porsjoner neste gang jeg spiser det.

Jeg hører ikke til de på 90+, søkte bare på vektklubb, og fikk opp innlegget, men jeg vil bare si at det virker! Jeg vil ikke ta av for mye, for fort, for jeg vil lære meg riktig kosthold, ikke bare sulte meg ned for deretter å spise meg opp igjen. Mitt problem er at jeg legger på meg hele tiden, helt til jeg tar et skippertak. Nede igjen så begynner jeg å legge på meg...

Nå tar jeg av ca 500 gram i uken, uten å sulte, og jeg synes selv jeg spiser god mat. Savner sjokolade, men trøster meg med at det kan jeg jo spise _av og til_ etter endt medlemskap;p

Lykke til!

tror ikke man skal det...hmm har lurt på om jeg skal melde meg inn der noe jeg gjør er definitivt feil tror jeg. jeg trener 5-7 ganger i uka og det er harde treningstimer har alltid trent minst 3 ganger men var etter jul jeg startet med 5-7. har gått ned fra 96.5 til nå 91.5 og er strammere og ser bedre ut men alikevell hadde lyst til å være 80 til sommeren men ser ikke ut som jeg når det målet.

Ja, jeg veier all maten, og lager all mat selv sånn at jeg vet hva som er i det. Skal jeg gjøre noe må jeg gjøre det fullt og helt, ellers dropper jeg ut... Men du kan skrive inn potet, så kommer det opp gram eller stk, da er det angitt en viss vekt på de forskjellige matvarene.

Poenget med vektklubb er at du skriver dagbok over matinntak. For meg var det en åpenbaring, plutselig så jeg hvor mye jeg faktisk puttet i munnen, og hvor mye kalorier det inneholdt! Da jeg oppdaget hvor mye kalorier det er i en porsjon middag fristet plutselig ikke den 2. porsjonen så veldig alikevel... Sjokolade (som jeg elsker!!) er omtrent borte fra kostholdet, likeså chips og annet snop. Er jeg på besøk må jeg avgjøre om jeg skal spise et kakestykke og så droppe middagen den dagen, og da dropper jeg heller kakestykket=)

Etterhvert som jeg går ned i vekt kan jeg tillate meg å skeie litt ut, men foreløbig holder jeg meg til det anbefalte kaloriinntaket.

Det viktigste er uansett at jeg lærer hva som er ok å spise, og hva som er ok å spise bare av og til=)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...