Gå til innhold

Far vs mor. (litt langt, men håper på svar..)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er gravid igjen, med samme barnefar som til mitt andre barn. Vi har aldri bodd sammen, hatt det veldig turbulent- prøvd å være kjærester, men det har aldri funket. Ble selvfølgelig gravid igjen da vi atter en gang skulle prøve å få 'forholdet' til å fungere. Han vil ABSOLUTT ikke ha et barn til, og kom med alt fra trusler, til tårer og latter om hverandre- om hvor dette kom til å ødelegge livet hans osv. Valgte på tross av det å beholde. Nå bruker han det andre barnet vårt i mot meg- skal plutselig ha h*n mere, betaler ikke bidrag osv. Har ordet bidraget gjennom Nav, så dette skal gå i orden. Men- han påstår nå at han ska ha barnet to netter mere i mnd, og det aner meg at dette er pga pengene, og for å være ekkel mot meg. Det var hans helg sist helg, da leverte han ikke barnet hjemme hos meg, som jeg hadde gitt klar beskjed om at han skulle. Fikk bare meld om at avtalen er til mandag, uten at det er det! Fikk ikke tak i han på tlf, svarte ikke på meldingene mine eller noe. Måtte hente han i barnehagen dagen etter... Hva gjør jeg nå?! Han har vel ikke lov til å ordne avtalen som han vil selv? Når avtalen er annenhver helg+ en dag i uka, altså 8 netter- kan han ikke nekte å komme hjem med barnet??

Blir så mye hodebry, spes når jeg er gravid oppi det hele :( Føler at det neste han kan finne på er å kreve 50/50. Ikke er han intr i babyen i magen heller, jeg kommer ikke til å være der hvis han plutselig finner ut når jeg er 8 mnd på vei- at han vil ha sitt å si han også! Veldig frustrerende... vet ikke hva jeg skal gjøre i forhold til noe lenger! Noen som er/har vært i liknende situasjon?

Fortsetter under...

Uff.. ingen god situasjon å være i det der.. *klem til deg*

Han har ikke lov å holde barnet tilbake og ikke levere til deg som avtalt. har dere en skriftlig samværsavtale?

Jeg ville tatt kontakt med familieværnkontoret og krevd megling. Da er det også en 3 person som megler mellom dere og dere kan ev skrive under på en samværsavtale som er bekreftet av en annen i tillegg.

Han vil ikke få 50/50 uten at dere er enig om det... en dommer vil aldri dømme delt omsorg hvis foreldrene ikke klarer å samarbeide skikkelig(noe man ikke gjør om det havner i retten), da det ikke er til barnets beste

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...