Gå til innhold

Jeg er 156 cm høy og ca. 50 kg og andregangs,får jeg føde i seteleie?noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Min første var 3682 gr ved fødsel. Denne babyen ser ut til å være mindre, på ti percentilen.vil gjerne ha tips og råd.førstmann lå i sete til uke 36,men snudde seg heldigvis. nå ligger snuppa i magen i seteleie, og jeg håper virkelig hun snur seg med hodet ned.

Fortsetter under...

Så lenge babyen er like stor eller mindre enn den du allerede har fått, kan du føde i sete. Jeg hadde nok uansett bedt om å få målt bekkenet mitt ( de gjør som regel ikke dette på andregangs) og størrelsen på babyen så nær opp mot tremin som mulig.

• 2 uker senere...

Eg ventar nå nr tre og har født to små gutar før (2700g og 3020g). Denne ligg i seteleie og er estimert til å vera rundt 3000g ved termin. Men pga for smale bekkenmål, får eg ikkje føda sete først :(, så her blir det planlagt ks denne veka. Håpar jo at babyen snur seg rett vei før det, men han har nok ikkje veldig god plass inni her. (eg er 162, og knapt 50 kg til vanlig).

• 2 måneder senere...

Hei! Tror man kan ha smale eller brede bekkenmål helt uavhengig av vekt og høyde, så det står ikke på det. Jeg fikk ikke føde i seteleie pga for smalt bekken (vi er nokså like i størrelse du og jeg). Jeg vill uansett bedt om å få tatt mål, så er du trygg på at rett avgjørelse blir tatt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...