Gå til innhold

noen som hadde baby i seteleie i forrige og nåværende svangerskap?

Anbefalte innlegg

Med første baby hadde jeg snuppa i seteleie frem til uke 36 og 37, men heldigvis snudde hun seg. Nå er jeg i uke 33 og baby har ligget i seteleie siden jeg var kontroll i uke 28. Nå lurer jeg på om det er formen på livmora som gjør at begge ligger i seteleie,og håper selvfølgelig at lillesnuppa i magen snur seg. Noen som har samme erfaring? tenker at det kanksje er for godt til å være sant at baby snur seg til hodeleie denne gangen siden forrige gjorde det.

Fortsetter under...

Hei, min forrige snudde seg TIL seteleie i uke 38.

Klarte å snu henne ved hjelp av ytre vending dagen etter termin og ble så satt i gang.

Denne gangen har det vært seteleie i flere mnd allerede....er i uke 35 nå og akkurat vært hos jordmor for å bli henvist til estimering.

Har også et håp om at h*n snur seg før fødsel, men har mine tvil.

Prøver akupunktur og lommelykt på magen, så får vi se :-)

Har også lurt på om det kan være noe med formen på livmoren som gjør det..

Masse lykke til!

• 1 måned senere...

Min 3 år gamle datter lå i sete og ble tatt med ks pga trange bekkenmål. Vesla i magen ligger også i sete, og har gjort det i flere måneder. Er i uke 36 nå, og jordmor har sendt henvisning til ul nå. Så blir nok ks igjen for min del...

• 3 uker senere...

Alle mine tre har ligget i seteleie! Så de tror da at det er noe med meg.. Førstemann snudde seg selv da jeg var 36 uker og noen dager. Andremann ble vendt på sykehuset da jeg var 37+2, og nå ligger mitt tredje barn også i seteleie... Er i min 33. uke og selvfølgelig veldig spent på hva som skjer videre...

• 1 måned senere...

Mine to første lå begge i seteleie under hele svangerskapet. Fikk beskjed fra jordmor om at det sannsynligvis hadde med formen på livmora mi å gjøre. Er nå gravid for 3 gang, og venter bare på at snuppa skal sette seg :-) Er i uke 24 og hun ligger fortsatt i tverrleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...