Gå til innhold

Hvordan få spedbarn til å like vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt på tre måneder kan ikke fordra å ligge i vogn. Han bare skriker (noe han ikke gjør ellers). Han er veldig nysgjerrig, og ville nok like det mye bedre dersom han kunne sitte litt oppreist. Han holder hodet nå.

Er det noen som har tips på en vogn der man har litt utsikt? Sportsvogn er det vel litt tidlig å begynne med? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde vurdert å begynne med sportsvogn jeg da, kjenner fler som måtte ty til den tidlig. Heller det, enn uendelig med hyling og utrivelige trilleturer. Trenger jo ikke reise ryggen helt opp, på første hakk er de jo nesten liggende... Men det er jo liksom litt lunere i bagen da, litt mer beskytta på en måte.

Eller du kan bygge opp i bagen kansje? Legge et teppe eller noe bak ryggen så han kommer litt opp...

Skrevet

bruk vogna når barnet skal sove og la han være på gulvet og sprelle når han er våken : )

prøv å trille med kalesjen nede, så han kan se opp på himmelen.

jeg triller bare tur når ungene sover stort sett, syns det blir litt passifiserende å tilbringe mye våkentid sittende i vogn.

Skrevet

Enig i det, men når han våkner mens vi er på tur, og da skriker uavbrutt, så er det litt problematisk :) Skulle jo gjerne ha beveget oss ute litt.

Noen som har forslag til en god sportsvogn som kan passe til en tre måneder gammel baby?

Skrevet

Emmaljunga baggene kommer jo med rygg som kan heves, men det er ei dyr vogn, så ville ikke kjøpt den bare pga det.

Jeg har teutonia s3, på den blir ikke ryggen så bratt på første hakket, men jeg starta ikke å heve ryggen før babyen min var 6mnd.

Skriker en 3mnd gammel baby i vogn ville jeg heller tatt med en bæresele på tur, hvis babyen våkner å skriker kan du bare bære babyen mens du triller vogna.

Spennende leker i "taket" på kalesjen kan jo hjelpe, eller trille med kalesjen nede.

Skrevet

Når baby er våken ta ned kallesjen og legg den på magen... S får den utfordringen med å heve hodet enda mer... Eller bygg opp bittelitt med ei pute bak ryggen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...