Gå til innhold

fostervannsprøve

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da må jeg iløpet av neste uke til haukeland og ta fostervannsprøve.. jeg er bærer av en kromosom feil og skal derfor ta fostervannsprøve, er bare 21 år og førstegangs gravid. har vært på tidlig ul da jeg var 10+6, da så alt fint ut. håper på godt resultat av en evt. fostervannsprøve. gruer meg veldig til dette.. må man da overnatte på sykehus etter prøven eller kan man dra rett hjem? hvor lang tid tar det før man får svar på prøvene? noen med erfaring :-) ?

Fortsetter under...

Jeg måtte sitte en halvtime utenfor i tilfelle noe skjedde straks, etter det kunne jeg dra rett hjem. Fikk beskjed om å ligge på sofaen resten av dagen, så hvis du må sitte i timesvis på en buss for å komme hjem ville jeg ev hørt om du kunne få en dagseng eller noe.

Noen får såkalt hurtigsvar som hun andre her nevnte, men man får skriftlig svar i løpet av 4 uker. Finner de noe før ringer de.

Selve prøven er ikke vond, men litt ubehagelig. Kjente liksom nålen sprengte på. Fikk se ul når de var ferdige m prøven, hjertet slo som bare det:)

Hvis du ikke har blitt spurt tidligere, kan du nå bli spurt om du vil vite kjønnet. Da tester de for det også, og du får 100% sikkert svar.

Lykke til m prøven og svangerskapet!!

• 2 uker senere...

Da var prøven unnagjort, han som tok prøven kunne ikke se at det var noe merkelig/ unormalt med fosteret. så da gjenstår det å se hva svaret på prøven blir.. tar desverre 3 uker hvertfall før jeg får svar men er happy at alt så bra ut :-) og nå vet vi kjønnet så er så lykkelige :-) det blir ei lita prinsesse... skal inn på kontroll om 1 uke og se hvordan alt er så er det ordinær ul 22 mai :-D

• 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...