Gå til innhold

fødselspenger, må man jobbe 100% i 6 av 10 mnd, eller holder d med inntekt?

Anbefalte innlegg

Hun ringte nav i dag, å de sa at ingen der visste det så de kunne ikke svare på dette. det teiteste jeg har hørt!

Uansett, Hun har fast jobb. er i fødselspermisjon, og utbetalingen stopper opp midt i mai. Hun er rundt 5 uker på vei nå,og termin rundt 30 desember.

Hun skal ikke tilbake i jobb før ! august, kan da jobbe med full lønn i hele august, sept, okt og nov. des går hun i perm. Det er 4 mnd. med lønn. Men så har hun jo nå utbetaling av fødselspenger i april og halve mai.

det blir 5,5 mnd med lønn tilsammen.

Man må ha inntekt 6 av de siste 10 mnd. Hun på nav, mente at hun måtte jobbe to uker til? Må man ha jobbe 100%?

Fortsetter under...

Så vidt jeg vet må man jobbe minst 50 %, dvs pensjonsgivende inntekt, for å få rett på fødselspenger.

Jeg hadde ringt nav i en annen kommune, for disse folka hørtes ganske uduglige ut:( Eller sjekk nav.no?

ja jeg ba henne prøve å ringe nav i en annen bydel....det står på siden deres at man skal ta kontakt med nav lokalt for å få svar..jau så mange svar rikere vi ble:(((

takk for svar

Hun må telle 10 mnd tilbake fra da hun regner med å gå ut i permisjon.. Med termin 30.desember vil hun da gå ut i permisjon 9.desember.. 10 mnd tilbake fra da vil si 9.mars. Dvs at hun har 2 mnd med foreldrepenger som teller med og om hun da jobber i 4 mnd BURDE det holde, MEN ville absolutt oppfordret henne til å jobbe noen uker mer for å være SIKKER på å oppfylle kravene, i tillegg vet man jo aldri om barnet kommer tidlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...