Gå til innhold

Slagplan denne pp - tips - skriv dere på-jenter :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

inne i 23pp nå - dag 5 i syklus. lurer på hvordan jeg skal øke sjansene denne mnd :)

noen som har planlagt noe denne pp ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er inne i 10pp nå, med sykluser på 45 dager... I morgen skal jeg til gynekolog, så planen er å få litt hjelp av pergo. Da gjenstår det bare å se om planen går som planlagt...

Skrevet

huff denne ppèn reiser mannen til Nordsjøen før EL - så planen er rett og slett at sædcellene skal leve leeenge, helt til EL!! hehe, det er lov å håpe,men liten milighet:(:(:(

Skrevet

Ha sex rundt el, ellers ta det som det kommer.....

Har drukket grapefruktjuice, ellers ikke noe spes.

Skrevet

Slagplan denne pp. Hmmmm.

Jeg skal drite i alt. Ingen EL-tester, først G-test dersom det er 5 uker siden forrige mens, ingen febrilsk venting på IKM, ingen jakting på EL-slim og smerter. Ikke tenke på hva jeg skal og ikke skal gjøre/spise/drikke.

Jeg skal kun ha sex når det passer meg, og gi f**** i resten.

Det var slik det klaffet sist. Og dessuten dersom jeg stressen med å bli gravid igjen, begynner jeg bare å tenke på MA'en jeg hadde, og det er deprimerende

Skrevet

Om det ikke har klaffet under denne runden med el, så blir det pergo.. litt usikker på om jeg skal forsøke den berømte hostesaften. Ellers blir det bare sengekos:) Håper at jeg klarer å stresse ned denne gangen. Er i vår 16 pp..

Skrevet

Heisann!

Denne pp skal vi bare ta det med ro og ikke stresse sånn. Trur nok at jeg stresset for mye og tenkte for mye på det å bli gravid denne pp. Så neste pp skal jeg prøve å stresse ned og ikke tenke sånn på å bli gravid. Blir jeg gravid så jippi, vist ikke så får vi prøve igjen.

Har ikke testet for EL i det hele tatt, og trur nok ikke at jeg blir å prøve det. Sitter den så sitter den=)

Skrevet

Vi har bestemt oss for å ha sex hver dag, før, ved og etter EL. I tillegg skal jeg tvinge i meg den ekle hostesaften!

Utenom det skal vi ta det rolig med EL testing, tenking og symptomjakt..

Noen som har meninger, eller fasit, på noen sitt tips om å ligge med bena oppover en halvtime etter sex for at svømmerne skal få hjelp til å svømme frem? Hjelper dette??

Skrevet

Hvilken hostesaft er det dere bruker? Har lest om det på kjerringrådene, men har ikke helt fått tak på hvilken hostesaft der er snakk om....

Skrevet

Solvipect eller noe sånn heter den. Selges reseptfritt på apotek! skal tas 3 ganger pr dag! smaker helt forferdelig spør du meg, men har også hørt flere som synes den er god :)

Skrevet

Er nå gått inn i min 5pp, og skal denne gangen prøve meg med el-testing. Dette pga jeg har vekslet mellom sykluser på 33 og 25 dager..Er litt spent på om sambo er på jobb når jeg har el denne pp, men satser på å kose oss masse mens han er hjemme, og håpe at det blir en liten spire:o)

Prøver å ikke stresse for mye, men vil teste etter el for å bli litt kjent med kroppen etter 10år på piller:o)

Lykke til med prøvingen alle sammen!!!!

Skrevet

Skal den da tas før, under og etter EL? Og trenger man å ta den oppgidde dosen? Er ikke helt sikker på når jeg har EL, men trur det er sånn ca 10 dager etter første TR dag, så det vil si ca 5. mai??? men er ikke sikker.

Skrevet

Jeg har bare tatt en skje, 3 ganger om dagen ca.

Jeg har også EL 5 mai. Tror jeg begynner å ta hostesaften i morgen, og fortsetter til 10-12 mai eller noe. Må se hvor lenge jeg klarer, for jeg synes den er grusom!

Har prøvd å ta den en pp tidligere, uten resultat så det blir spennende å se hvordan det går denne gangen :)

Skrevet

Hei hei :)

Når det gjelder pp, så vet jeg ikke - for det er nærmest umulig for meg å telle.. Men vi har prøvd i bittelitt over 16 mnd nå..

Idag fikk jeg mensen av meg selv, uten provera eller noe :) På dag 54 bare!! En av mine korteste sykluser noensinne!

Går på sterke naturmedisiner, og på dag 4 skal jeg ta trippel pergo kur..

Håper den sitter nå - ellers blir det lap iløpet av sommeren.

Venter også på svar fra Riksen etter at mannen leverte prøve der rett før påske. Men har en følelse av at han er i tipp topp form :)

Skal ha kjempefamilie samling i sommer - hadde vært så gøy å kunne sprekke nyheten da :)

Skrevet

Vår slagplan denne pp har vært å prøve ut pre-seed som jeg fikk tips om og sex annenhver/hver dag fra mens-slutt :) så får vi se da om det funker.

Har også sluttet og røyke for 2 mnd siden så det øker forhåpentligvis også sjansene litt :D + at roet meg litt etter vi fikk brev fra ullevål for utredning :D:D:D

Er 4-5 dpo idag så bare å smøre seg med tålmodighet og krysse fingrene :)

Lykke til alle sammen :)

Skrevet

Mulig det er bare meg som ikke er helt med her, men hva mener du med pre-speed? Er det noe jeg har gått glipp av? :)

Skrevet

Hadde ikke hørt noe om det jeg heller, før det var ei som sa at det er bra hvis du har lite EL slim, noe jeg har...tror jeg. Det er et glidemiddel som er sæd-vennlig eller noe i den duren. Tenkte jeg måtte prøve det ut siden jeg ble tipset om det. Noen andre som har hørt noe om det?

Hvis det ikke funker så fikk vi hvertfall prøvd ut glidemiddel :P

Skrevet

Hmm.. Jeg har egentlig hørt at glidemiddel ikke er særlig bra når man prøver.. husker ikke helt hvorfor.. men uansett, om det glidemiddelet der kan funke er det jo bare å kjøre på!

Noen som har erfaringer med det?

Skrevet

Jeg tror ikke jeg skal ha noen spesiell plan i det hele tatt jeg... Jeg har gått til akupunktør en stund nå og prøvde hostesaft forrige pp... Funka ikke :(

Jeg skal fortsette å gå til akup., for hun gjør meg så avslappet. Og så tror jeg rett og slett at jeg skal ta en liten pause eller trappe kraftig ned med "bimming" denne uka og i tiden fram til ikm.. Prøve å gjøre masse koselige ting med sambo og hunden vår, møte venninner, gå på kafé, lese en god bok, strikke, ligge i sofaen å se film osv osv...

Skrevet

Min slagplan denne pp`en er sex hver dag denne uken , ligge med rumpa opp og slurpe i meg litt hostesaft når jeg husker det.. :) Temper og tester etter el. også, men det har jeg gjort så lenge nå at jeg ikke teller med det..:)

Stresser ikke med det selv om ønsket blir større og større. Føler meg roligere nå egentlig, og er ganske sikker på at det går i boks til slutt. Vet bare ikke om vi er så gode på å ha sex hver eneste dag. hehe.

Skrevet

det var mange planer for denne pp - jenter :) bra :)

jeg tror også jeg skal ta det med ro denne pp - selv om jeg kun har testet etter el en gang på 22 pp... å vil ikke starte å teste nå nei...

vet jeg har el da jeg har sjekket med blodprøver i 2 sykluser... så vi får se... har en dårlig følelse på at det er samboers svømmere som ikke er helt bra :/ men han nekter å ta prøve :(

jaja - håper nå på å få det til i løpet av 2009 - ellers vet jeg ikke hva jeg gjør... 2 år har vi prøvd nå... og ikke engang en antydning til graviditet!!!:(

jeg tror jo jeg har gjort en del for å bli gravid - har gått ned over 10 kg - trener regelmessig - spiser sunt - og drikker svært lite... jeg røyker litt da... men ikke mye... jeg har veldig regelmessig mens også - med untak fra ett par pp der jeg har gått over noen dager...

håper 2009 er ett bra år for oss - å at alle sitter med en liten en i 2010 :D

forresten - noen sp.mål :

*jeg har mensen i 2,5 - 3,5 dager - er d normalt ?? og har d noe å si ??

syklus-lengden er 27-28 dager .

*noen som har prøvd babyklister ? (det har jeg kjøpt men ikke prøvd ut skikkelig ennå...)

Skrevet

Eg leste masse om varighet på mensen når eg fekk den sist...for da varte den bare to dager!! Men det har visst ikkje noe å sei :) Det e klart hvis det e veldig sparsomt i tillegg så kan det jo virke som om ikkje alt komme ut som burde komt ut da, men så lenge det føles som ein mens når det står på, så va det ikkje noe å bekymre seg over, sto det :)

Og eg e ganske sikker på det va ein mens eg hadde jaffal!! Shit..auu...æsssj!! Men bare to dager ska eg ikkje klage over...hatt litt spotting etterpå da, men det e så lite at eg har kanskje brukt truseinnlegg....hvis eg ska noe lissom...

E egentlig ikkje "med" her akkurat nå men..hehe...tryne nå innom likevel merke eg..hehe. Men meg og sambo har da fått snakka godt sammen da, så me har samme målet i allefall, så me ska klara dette og me!..så tror nok me bare lar det stå te...ikkje noe stress med testing eller noenting..ska bare kose meg med mannen min... klare me lage ein baby, så e jo egentlig ingenting bedre..hvis ikkje så e det ikkje noe stress det heller akkurat nå.

Men fy fader kor godt e det når babytankene klare å roe seg altså...plutselig får eg tid å tenke på andre ting! Tror ikkje det skade akkurat da!!

Pre-seed, for dei som lurte :)

Det e glidemiddel som etterligne egenskapene te naturlig el-slim. Så det glidemiddelet e meint som et tilskudd te å lage baby, faktisk. Har lest om det masse på nettet, og i USA markedsføres det omtrent som et hjelpemiddel... E vel så som så med akkurat kor mye det kan hjelpe, men det skade ihvertfall ikkje! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...