Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 kan man bli inseminert samme dag som el er positiv?
snuffe Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Heisann, om de vil nekte deg det dersom det er noe du ønsker og vil betale for, tviler jeg på. Men det anbefales stort sett å inseminere dagen etter positiv eggløsningstest.
Tjorven1 Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Ja, får du positiv el test om morgnen ins. du samme dag på feks Stork. Positiv el test får du 24-36 timer FØR el. la oss si den slår ut kl 7.00, du reise til Stork å har time kl. 14. Den nedfryste spærmen lever kun i ca 24 time, mot flere dager for fersk. Ett egg kan gj.snittlig bli befruktet 24 timer fra el og utover. La oss si du får ins. kl. 14, da vil spærmen leve til kl 14 dagen etter. Du vil få el ett sted mellom 7.00 og 19 dagen etter, det er den perioden du er mest fruktbar. Om du testet kvelden før kl. 24 og du fikk negativ el test. Vil det strengt tatt si at du kan får el ett sted noen timer før, kanskje... Er du i tvil kan du ta dob.ins. altså en ins til. Jeg tok dob. ins. det første gang jeg fikk positivt om moringen, og ble gravid. Nå sist slo den ut om morgnen, da fikk jeg ins. ca kl. 15. og det funket også. Vi forsøkte å lage en jente siden jeg har mistet så mange ganger, noe vi klarte - men det er en annen historie. Så svar på spm ditt: Ja, det er det som er normalt på feks Stork. Og ja, jeg har en stoooor mage som beviser at det er lurt ;-) Lykke til! Du er velkommen til å lese i bloggen min, om min vei til å bli gravid. Ps. jeg liker at man ikke er anonym her, alle har vi vært nye her- så ingen spm er dumme :-) Man får også flere seriøse svar når man bruker nicket sitt.
villee Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 Hei! Jeg har blitt inseminert både på samme dagen og dagen etter el de gangene som har resultert en baby. Jeg har benyttet Storkklinikken. Lykke til!
banan87 Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 okay, så viss jeg får positivt på morgenen er det bare t å reise, å bestille time når jeg står på flyplassen? regner med flyet koster litt mer siden det blir sånn i siste liten. skal ta fly fra stavanger, så er vell dyrere å reise herfra enn fra Oslo. men tusen takk for svar:) det var jeg som signerte med annonym.
RTprøver Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 Hei, banan Vil bare advare deg mot en liten ting. Hvis -87 bak nicket ditt hentyder til fødselsåret ditt, og du er 20/21 år gammel, that is. For når jeg var 23 (eller 2 mnd unna 23årsdagen min) kontaktet jeg Stork, og fortalte at jeg ville veldig gjerne inseminseres hos dem, pga at jeg har en helsetilstand som gjør meg ufruktbar, og at leger har gitt beskjed om at jeg har litt "hastverk". Tilbakemeldingen jeg fikk var at jeg var for ung Kan hende tidene har forandret seg, dette er ca 1 år siden. Men bare sånn headsup, i tilfelle du får samme beskjeden Grunnen var at de brydde seg meg, og har stor interesse for barna som blir født etter deres hjelp. Og de mente at en singel jente på min alder ikke kan garantere for et barns sikkerhet, økonomi osv. Noe som jeg forstår veldig godt, men man trenger da ikke kutte alle ungjentene under samme kam Så jeg gikk heller til Nordica Der "bryr" de seg ikke på samme måten, de ville bare hjelpe meg med drømmen min Lykke til!
banan87 Skrevet 28. april 2009 #7 Skrevet 28. april 2009 hei:) jeg har allerede hatt journalsamtalen med de på stork, og vi gikk igjennom dette med alder, men de ønsket meg velkommen:) 22 blir jeg i sommer nå. så det så ikke ut til å være noe problem:) skal ned i nå i mai med forloveden min. både gleder å gruer meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå