Gå til innhold

Gravid med tvillinger i Tromsøområdet? :)

Anbefalte innlegg

Prøver meg igjen: Har så lyst å komme i kontakt med andre som venter tvillinger! Selv venter jeg tvillinger med foreløpig termin 10. september. Fra før har vi en gutt på 2 år og jeg er selv 33. Bor i Tromsø så hadde jo vært morsomt om dere andre også bodde i nærheten, men hyggelig å utveksle erfaringer uansett!

Om du har termin en stund før eller etter meg (evt. om du nylig har fått tvillinger!) betyr ingenting.

Håper å høre fra noen vordende tvillingmødre! :)

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Heisann.

Har akkurat fådd vite at vi venter tvillinger. Den foreløpige terminen er 01.02.2010. Men at de kanskje ble fødd tidligere. Er helt i sjokk. Var ikke forberdet på at det skulle være to i magen, men som dem sier: To gir jo bare dobbel glede!!!!!

• 2 måneder senere...

Heia! Jeg venter også tvillinger, termin 26. november 2009.

Det kunne vært kjempe hyggelig å treffe andre tvillingsforeldre i Tromsø! Skal vi prøve å få det til?

Jeg er 32 år og har ingen unger fra før. Så dette blir helt nytt!!! : )

Ja det hadde vært kjempekoselig om kunne klart å få til ett møte. Jeg har riktig nok ikke termin før 31/1-10, men hadde vært artig å møtes med likesinnede. For tiden er jeg 50% sykemeldt, går noen timer om dagen. Skal til ny ultralydkontroll neste fredag, og skal da be om å få full sykemelding. Klarer ikke jobbe lengere nå har jeg innsett.

Så i fom 5/10 er jeg klar til å møtes uansett. Gi bare beskjed når det passer for deg/dere.

Heia Silja : ) Det var hyggelig å få høre fra deg!

Jeg er fulltidssykemeldt nå, er mye trøtt og sliten i ryggen men ellers er formen bra. Ville ikke klart å jobbe nå uansett siden jeg blir veldig sliten i ryggen av å sitte på en stol eller stå. Det beste er å ligge eller gå.

Synes det går helt fint å være hjemme, kjeder meg ikke ett minutt! Det er jo så mye som skal ordnes : ) Så slipper man å stresse.

Det kunne vært kjempe koselig å treffes! Siden du skal jobbe litt til før den 5. oktober så får du bare foreslå tidspunktet. Jeg er jo hjemme uansett så det meste passer!

Jeg heter Natalia forresten : )

Heisann Natalia. Det var kjempeartig å se at det er litt flere enn bare jeg som venter tvillinger i Tromsø. Har ei venninne som også er gravid, men ho venter kun 1 babis. Så ho har ikke helt innsyn i hvordan det er å gå med 2 i magen.

Jeg kan jo gi beskjed etter neste fredag, da vet jeg litt mere. Skal på ultralydkontroll da. Men blir å be om å få full sykemelding da, er så tungt å være på jobb nu. Magen er liksom i veien uansett hvordan jeg gjør det.

Jeg er forresten 31 år, bor i Hamna.

Annonse

Hei Silja : )

Det er jo kjempe hyggelig å holde kontakt med noen som er i akkurat samme situasjon som deg selv : ) Har også venninner som er gravid eller nettopp har fått unga men det er jo ikke det samme med 2!!! Både svangerskap og tiden etter fødsel er veldig annerledes.

Det skal ikke være noe problem med å få fulltidssykemelding med tvillinger hvis man ønsker det.Det vanlige er jo å sykemelde seg allerede i uke 22. Jeg har også lest at etter uke 28 med tvillinger trenger man ikke en gang å være "syk" eller ha noen utpregede plager får å få sykemelding. Det er jo tungt og sykemeldinger skal være forebyggende for for tidlig fødsel. Magen er jo ekstra stor og man bli ekstra sliten. Det ligger faktisk informasjon om det på tvilling.no hvis du ikke har sett den fra før.

Si bare i fra når du har vært på kontroll så vi kan få til et lite tvillingtreff : )

Jeg er 32 år og bor midt i sentrum. Med tiden blir vi vel nødt til å finne en mer barnevennlig plass men nå er det veldig fint å bo sentralt å ha alt lett tilgjengelig.

Ha en fortsatt fin helg : )

• 3 uker senere...

Hei Silja! Hvordan går det? Har ikke hørt fra deg på en stund. Håper alt er vel. Har du blitt sykemeldt nå?

Det er ikke så mye nytt hos meg, vokser og trives. Begynner å legge skikkelig på meg nå : )

Det kunne vært greit å få til et lite "tvilllingstreff" her i Tromsø i nærmeste fremtid. Har du overskudd til det?

Alle andre tvillingsgravide/med tvillingsbabyer her i Tromsø er selvfølgelig velkommen : )

Heisann!

Joda det går framover, Vokser og trives som bare det. Litt plaget med kronisk tett nese og et bekken som slår seg litt vrang, men ellers er formen bare bra.

Jepp, er nok blitt fullt sykemeldt nu, så det hadde vært kjæmpekoselig å fådd til ett tvillingtreff. Denne uken er jeg litt opptatt, men kanskje en dag neste uke? Det er bare å foreslå tid og sted så ser vi.

Og ja, alle som enten venter tvillinger eller har fødd tvillinger må bare komme. Jo flere jo bedre=)

Heia : ) Hyggekug å høre at alt er vel med deg og dine : )

Tenkte at vi kanskje kunne få til et tvillingstreff nå på onsdag eller torsdag (den 21. eller 22. oktober). Passer det på ettermiddagen? Vi kunne treffes på en kafé i byen, f. eks. Aunegård eller noe noe sånn rundt kl. 6 eller 7.

Hvilken dag passer best?

Håper flere tvillingsgravide/mødrer med tvillinger kan bli med! : )

Ja det hadde vært hyggelig med et tvillingtreff nu=) Onsdag 21. kl 7 passer best for meg. Går det bra? Vi kan godt møtes på Aunegården i den tiden. Det er bare å se etter ei forvilla tøtta me stor mage og rød allværsjakke=) hehe.....

Håper også flere tvillinggravide/mødre kan bli med.

Ses da=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...