Gå til innhold

Hvor lang tid tror dere en vaskehjelp bruker på en leilighet på ca 80 m2?

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt på å skaffe oss vaskehjelp nå, hadde vært deilig å slippe golvvasken og støvtørkingen, som jeg haaater!

Vi hadde tenkt at vaskehjelpen kunne vaske+støvsuge golv, tørke støv, vaske bad og do og evt litt småting som vaske vinduer innimellom.

Men hvor lang tid bør man beregne da? Vi må jo fastsette en pris, og jeg vil gjerne vite det litt på forhånd:-)

Jeg tenkte at hvis jeg sier 1,5 til 2 timer må hun da ha god tid... Bruker 10 min på å støvsuge her, og kanskje 15-20 min på å vaske golvene.

Noen som har noen forslag på hvor lang tid dere tror det tar?

Fortsetter under...

He he, 1,5 time du..

Hvis du vil ha det gjort ordentlig så tar det nok lenger tid enn det!

Jeg bor på 80 kvadrat, ny, lettstelt leilighet, og her var det 2 stk som jobba som gale, og de brukte 2 timer og 3 kvarter!

Det var ORDENTLIG rengjøring, bad, do, kriker og kroker, osv, men ikke vinduer..

Det kommer an på hvor lettstelt leiligheten din er. Har du laminat golv, er jo de ekstremt lette å gjøre rent, det tar to minutter å sviffe over med en mopp. Har du derimot skifer gulv så er det drepen å gjøre rent.

Har du tepper som skal løftes ut å gjøres rent under, så er det temmelig slitsomt. Skal hun gå under sofa og møbler hver gang?

Har du magne ting som skal tørkes støv av, mange små ting som skal flyttes på.

Vi har 290 kvadrat og vaksehjelpen kommer ikke rundt. Hun er to timer per uke. Men hun henger i når hun er her, og tar seg ikke pause. Hun gjør greit arbeid. Nå har vi landet på at hun kun skal vaske gulv. Og hun vasker gulv i to timer, og trappen. Støvsuger først og vasker etterpå.

Jeg har valgt hvor mange timer ut fra hvor mye jeg har lyst til å bruke på vaksehjelp, og så velger jeg oppgavene hennes ut fra hva jeg hater mest. Men jeg tviler på at det er så veldig lett å få noen til å ta på seg jobb som er mindre enn to timer per uke.

Jeg har vært vaskehjelp i eneboliger, og leiligheter mye større enn 80 kvm. Er det ryddet(noe jeg forventet) og store tepper tatt ut om de skal det, så tar det max 1,5 timer i en så liten leilighet. Jeg brukte 1,5 timer på store eneboliger;)

Det jeg da gjorde var å tørke støv over alt(og ryddet litt i visnede blomster ved behov;), vaske badet(do/vask osv), støvsuge og vaske gulvene. Og jeg gjorde det faktisk skikkelig, til dere som ikke tror det går an;)

Vindusvasken må du ta litt utenom i tiden, for det tar gjerne så lang tid alene. Spørs hvor mange vindu dere har.

De som bruker så utrolig lang tid, lurer dere eller er forferdelig trege av natur;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...