Gå til innhold

begynne med cerazette (minipille), spørsmål ..

Anbefalte innlegg

Gjest sånnkandetgå
Skrevet

Har nettopp vært og hentet ut en resept på Cerazette minipille og leser i pakningsvedlegget at man skal begynne på dag 1 av menstruasjon, evn på dag 2-5 i syklus. Jeg er nå på dag 7 i syklus, og kunne godt tenkt meg å begynt i dag, men er jeg da for sent ute og må vente en hel syklus?? Noen med erfaring? Syklus har dessuten vært uregelmessig så jeg vet ikke helt når neste mensen blir.. Mht dager på brettet passer det jo å begynne i dag, mandag.. Noen som vet??

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan begynne når du vil egentlig.. men de er ikke sikre før etter 7 dager hvis du begynner midt i en mnd enn i en mensen :)

Skrevet

vær forberedt på å blø i hytt og pine av cerazette...:(

Skrevet

Eller vær forberedt på ikke å blø =) Har ikke hatt mensen på mange mnd nå!

Skrevet

Vær også forberedt på å måte slite i mange år på å bli gravid igjen.... Å begynne på cerasette var min verste feiltagelse. Mensen kunne det gå mange mnd og til og med år før jeg så noe til igjen.... Og dette her er ETTER å ha sluttet på pillene.... hormonene var blitt helt forskrudde. Kviser, humør, gikk opp 15 kg på KORT tid osv....Slet VELDIG med å bli gravid med nr. 2.....

Jeg sliter fortsatt med hormon-problemer. Har aldri regulert seg igjen..

Så mitt råd, dra ned til legen og be han skriv ut en resept på noen andre p-piller...

Skrevet

Det var da voldsomt til skremselspropaganda.....!!! Jeg brukte cerazette i 1 år etter forrige svangerskap og har begynt på dem igjen nå etter nr. 2.

Jeg har ikke mensen når jeg går på cerazette og har fått noe nedsatt sexlyst, men ellers er alt som vanlig:)

Brukte noe lenger tid på å bli gravid med nr. 2 enn nr. 1 men dette er også helt vanlig iflg min gynekolog. Da jeg prøvde på nr. 1 hadde jeg gått 10 år på vanlige p-piller med mye hormoner.....!!

Tilleggsopplysning: Min gynekolog sa til meg at det er samme type hormoner i cerazetten og hormonspiral så det antas at du vil reagere likt på de 2 typene prevensjon.

Annonse

Skrevet

Vell jeg foretrekker å si hva min erfaring er, og heller skremme henne litt enn å dulle det inn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...