Gå til innhold

Skal på tidlig UL i dag, er så engstelig!!

Mamma's Magic

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en SA i februar (6. uke), og er nå gravid på nytt. 6+3 i dag, og skal på tidlig UL. Håpet om å se et bankende hjerte er sååå stort, men jeg vet det kan være både og på dette tidspunktet. Håper virkelig ikke jeg får beskjed om at de ikke kan se noe, og at jeg enten har abortert eller er kortere på vei enn jeg trodde, og må komme tilbake...

Jeg er virkelig dårlig til å takle dette med å ha mistet og så bli gravid igjen, jenter. De siste dagene har vært forferdelige, i helga har jeg gått og kjent på (sikkert fiktive) magesmerter, og vært helt overbevist om at noe må være galt. Uansett hvordan det går på UL, må jeg lære meg å tenke annerledes. Noen som har noen gode tips?

Fortsetter under...

Hei vennen.... Uff,jeg føler sånn med deg! Da jeg var på min første ul denne gangen turde jeg ikke se på skjermen før jeg hørte positive ord fra legen min..... Jeg har også mistet i uke 6, to ganger... Jeg har dessverre ikke utrolig mange råd å komme med... Disse første 12 ukene halter vi oss igjennom... Med følelser som stiger og raser om hverandre... Nå er jeg i uke 15 etter å ha mistet 3 ganger før uke 8, så det går bra til slutt altså ;)

Tenk slik at det er flere som mister en gang enn to ganger på rad... Så statestikken er på din side...

Etter at jeg fikk se et bankende hjerte i uke 9 også, tok jeg en prat med magen min...Faktisk ;) Dvs rett før jeg skulle på ulen gjorde jeg det. Jeg lovet den at hvis jeg fikk se at alt var i orden nå,- så lovet jeg å tro på nurket i all tid etterpå. Heeelt til vi ble gamle og grå og en av oss gikk bort....Og ulen i uke 9 var brillefin,- så da måtte jeg tro på magen da... Hver gang etterpå jeg begynte å tvile eller få panikk,så måtte jeg bare huske løftet mitt. Og det hjelper :)

Kanskje litt rar måte å finne håp på,- men man gjør som man må...

Nå har jeg fått senket skuldrene litt.

Jeg skal krysse fingrene for deg masse! Og gi oss den positive oppdateringen som du helt sikkert får :)))

*Klappe på*

Kjære uglemamma!

Så godt at det finnes sånne som deg:) Tusen takk for veldig fint og klokt svar. Jeg skal jammen gjøre det samme som deg!

På UL sa legen at jeg nok ikke var mer enn 6 uker på vei, og hun så et bittebitte lite hjerte, men sa at det sannynligvis nettopp hadde begynt å banke, og at hun ville se på det igjen om en uke. Hun sa at det så helt fint ut, men man blir jo litt i tvil... Uansett, har bestemt meg nå, dette skal gå bra, og jeg skal, som du, tro på tassen i magen fra nå av, og bestandig!!! Yes, we can, skal jeg tenke:)

Så da må vi bare tenke fremover.

Lykke til videre til deg og babyen din:)

Klem

Tusen takk :D

Og ja, vi kan ikke annet enn å bestemme oss for å tro på nurket.... Og kjempe oss tilbake til den troen når det røyner på. Hvis alt virket ok så langt så er jo det brillebra. Hun ville nok ha forberedt deg om det var mulighet for noe gale...

Og en sniktitt til om en uke må du bare nyte :) Helt sant!

Det var ca 6 uker du mente selv du var også,sant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...