Gå til innhold

Hvordan er deres mage etter KS fødsel?

Anbefalte innlegg

Jeg fødte med hjelp av keisersnitt for 7 uker siden. La på meg 15 kilo under svangerskapet, 12 av dem ramlet av allerede etter ti dager. Nå er jeg nesten tilbake i samme vekt som før, men kroppen er langt fra lik. Magen etter ks er forferdelig! Hengebuk over arret og jeg ser forsatt 5 mnd gravid ut. Var å tok blodprøve hos legen og sykepleiern spurte etter helsekortet mitt! Arrr jeg er ikke gravid=)

Noen som har noen tips for å sprekke ballongen? Hvordan trener man bort hengehud? Går det?

Fikk ingen strekkmerker under graviditeten og magen var jo ikke sånn mega stor heller..

Hvordan er magene da alle mammaer???

Fortsetter under...

Huttetu, ikke vet jeg helt hvor man ender :) Har to ks og begynner å få et pent lite "skjørt" foran... Henget ble mindre og mindre etter forrige ks /et år etterpå var det til å leve med). Nå har det ikke gått så lang tid, og med for mye flesk som har krøpet på siden sist, så ser det noe snålt ut. Jeg står ikke for ofte foran speilet, for å si det sånn (da synker humøret). Ikke strekkmerker her heller. Er jo en trøst. Hadde aldri trodd at lyset måtte være av for at jeg skulle ville kle av meg i samme rom som kjæresten. Huff. Så lenge vi ikke trenger trillebår er det håp!

• 1 måned senere...

Hei.

Har 2 ks bak meg (et planlagt og et haste). Det er straks 2 år siden det siste og 5 år siden det første.

Magen ble fin igjen nesten med en gang etter begge ks. Med nummer 1 la jeg på meg 18 kilo, og med nummer 2 ble det 15 kilo. Magen kom seg raskere etter nummer 2, enn med nummer 1. Trente mer under svangerskapet da, så det har vel noe å si.

Kom også raskere igang igjen med treningen etter nummer 2. Var i full trening 5 uker etter ks. Gikk forbausende raskt synes jeg selv.

Har ikke noen pølse over arret, og ingen hengemage heller. Jeg tror ikke hengehud kan trenes helt bort, men den kan vel trekke seg litt mer sammen hvis musklene under blir strammere. Da blir jo huden med på en måte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...