Gå til innhold

2-års bursdag - hvordan feiret dere den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familie? Barn? Servering? Annet?

46 dager til i dag, så jeg...

Skrevet

Vi feiret med nærmeste familie (som er ganske mange :-)) Det var en ukedag så vi inviterte alle til middag etter arbeid. Jeg er hjemme i perm med 2. mann så jeg hadde hele dagen på meg :-) Ellers var det selvsagt kake etterpå.

Dagen etter hadde vi to venninner av meg med gutter på samme alder som han kjenner godt.

Barn fra barnehagen tar vi til neste år.

Lykke til :-)

Skrevet

Takk takk:) Hadde også tenkt til å ha litt venner dagen etter, men nå ser det ut som om det blir muntlig eksamen for mine 10.klassinger, så da må jeg vel brette opp armene den dagen også. Æsj, får håpe ingen sensorer stiller;)

Skrevet

Vi inviterte de 3 barna sønnen min går sammen med i familiebarnehagen sammen med barnehagetanta en formiddag. Så lagde jeg lunsj til alle sammen (min sønns yngdlingsmat som da var pasta med tomatsaus, kokte erter og melon til dessert. Ville ikke invitert barn om han gikk i vanlig barnehage. En tommelfingerregel er at barna ikke trenger flere barn i selskapet enn de fyller år. 2 år og 2 barn inviteres. I tillegg hadde vi en stor familiefest på Grendehuset ( vi har stor familie og liten stue). Det var veldig hyggelig :) God bursdagsfeiring.

Skrevet

Vi hadde litt for mange feiringer, synes jeg. Håper vi kan klare å samle det i færre selskap i år. Slik var toårsdagen:

1. Feiring med pappaens familie på hytta.

2. Feiring med min familie hjemme. Pappaen og jeg bor sammen, altså. Vi har bare familie på ulike steder i landet, og det klaffet ikke slik at vi kunne samle alle på en gang.

3. Feiring hjemme med noen av våre venner som har barn på samme alder som snuppa. Fem barn var vi - pluss voksne.

4. Felles bursdagsfeiring av tre barn i veien vi bor i, tre barn fylte nemlig år med noen få dagers mellomrom. Her var det ikke pakker, men det var en hyggelig anledning til å samle naboer.

Gjest Lilac3
Skrevet

Sånn feira vi 2-årsdag:

1. Familien (7 voksne + 5 barn)

Middag + kaffe/kaker.

2. Barselgruppe (4 voksne + 4 barn)

Voksne: kaffe/kaker Barn: 1 rosineske hver, kjeks, saft +

sjokoladekake. Barna likte rosineska best.

3. Venner med barn rundt samme alder (4 voksne + 4 barn)

Mat som ovenfor.

Dette fungerte veldig bra for oss, og ungene var veldig fornøyd.

Barnehagen ber vi til neste år.

Skrevet

Her blir det desverre ikke store greiene av flere grunner..

Har termin et par dager før bursdagen hans i juni, og halve slekta stikker til syden dagen etter bursdagen hans. (hans bestemor, onkel, fadder, tante og søskenbarn)

Og jeg orker ikke noen stor planlagt feiring så tett opptil termin.. Men om jeg er hjemme den dagen, blir det jo noe kake og gave fra oss foreldre. Men blir nok ikke noe mer ut av det denne gangen.

Til 1 års dagen var det planlagt et veranda "party" med de som ville komme, men endte opp med oss(mor,far+ bursdagsbarn) og fars kompis på Jeppes.. regnvær stoppet alt.. MEN har lært meg at bursdagsfeiring er nesten mer for foreldrene enn barnet.. Bare ei kake og litt lek så er det bra det:) Så ikke bruk opp busjettet deres enda, om epar pr blir det verre;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...