Gå til innhold

Hjelp barn med leukemi!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har vært litt på BiM før, men ellers er ikke veldig aktiv her. Gutten min på snart 5 mnd og studiene krever sitt.

Jeg kjenner til en familie i Ukraina, hvor barnet er livstruende sykt. Det har KML - kronisk myelogen leukemi, blodkreft. Behandlingen som kan redde liv er bengmarktransplantasjon, utføres ikke i Ukraina og koster vanvittig mye i utlandet. Staten prioriterer ikke slike pasienter. Foreldrene må finne pengene selv. De er desperate, men samtidig kan ikke bare la jentugen dø. Det er sjanse at jenta blir bedre. Slikt kan behandles. I Norge er overlevelsessjanse opp til 90% for kreftsyke barn.

Her er lenken med bilder og beskrivelse på engelsk:

http://www.donor.org.ua/index.php?module=help&act=show&c=14&id=922

eller her

http://cancerkidsukraine.com/archives/2055

Hvis noen av dere kan støtte familien, eller kjenner noen som kan det, vennligst, gjør noe, hjelp dem!

Jeg støtter dem også, men har nå for tiden litt begrensede ressurser.

Jeg er selv mor og ønsker ingen i den hele store verden å havne i situasjonen som denne!

Hvis dere lurer på noe, spør her!

Hvis nødvendig, og reglene her tillater, kan jeg godt publisere mitt navn og telefonnummer slik at dere får spørre det dere vil.

Det er altså ingen lureri for penger whatsoever. De internettsidene ovenfor er til ofisielle veldedighetsorganisasjoner i Ukraina, som samler inn pengene for kreftsyke barn. For det finnes ikke noe i nærheten av det norske omfordelingssystemet. Blir du syk- så blir du syk. Da er det familien, som må bære lasten. Folk selger hus, bil og alt de eier men i ekstreme tilfeller er det heller ikke nok for å dekke utgiftene. Som i situasjonen jeg skriver om.

Så vær så snill, ikke gå forbi dette innlegget likegyldig.

Hjelp med det du kan!

Takk for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...