Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Vår lille gutt hadde nærmest kroniske ørebetennelser, utallige legebesøk - antibiotikakurer for ditt og datt og en historie med gjentatte halsinfeksjone. Han fikk "alt" i barnehagen. Vi var faste gjester på legekontoret. da vi fikk høre om homeopati. At dette kunne hjelpe. Vårt siste halmstrå, tenkte vi. To uker etter er gutten feberfri, ørebetennelsen er borte - han slutter med hanglingen etter noen få behandlinger og har ikke vært syk siden. Dettr er tre år siden! Vi trodde dette var flaks, men møtte flere med samme historie som vår. SLUTT Å RAKKE NED PÅ EN YRKESGRUPPE bare fordi dere ikke engang har giddet å forsøke å finne ut hva de faktisk kan og har utrettet! Hva gjør legene? Sender deg hjem med hostestillende, feberstillende og antibiotikakuren. Og disse er det vi skal høre på!!!! Og han er (dessverre vil vi si i dag) fullvaksinert. Bare vi hadde visst hva vi vet i dag! Gjett hvem som har min støtte på denne siden her...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 enig, ikke nok med at diss ignorante vaksineforeldrene ødelegger sine egen unger, de forsøker å ødelegge andres samt å fraråde de å få hjelp...hvem tror disse folka at de er???? bra du fikk hjelp!!
mamma-x-3 Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 Takk for innlegget. Jeg er glad du ble frisk! Den skylapp-mentaliteten som råder blant vaksinetilhengerne er skremmende ignorant. Men har de bestemt at alt annet enn legekontorene er tull og tøys, får de seile videre. Jeg har sluttet å lytte til deres forestillinger for lenge siden. Finner mer glede i å fremme informasjon som gir ettertanke og andre svar enn propagandaen enn å krangle videre med noen som ikke vil høre eller forstå noen form for spørsmål.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Jeg er lege og syns det er helt greit at folk oppsøker homeopat for behandling! Jeg kan lite eller ingenting om det faget,men utifra det jeg har hørt er det i allefall ikke farlig. Var på konferanse en gang for noen år siden med blant annet Bernt Rognlien og en homeopat som jeg desverre ikke husker navnet på. Homeopaten fortalte at det er ganske fortvilende at det finnes så få studier på at homeopati virkelig virker. Innenfor homeopatien har man begrensede ressurser,det blir derfor ikke forsket så mye på virkningen av homeopatiske medisiner.Mange baserer seg på erfaringer med egne pasienter. Man burde jo hatt double-blind studier for å se om medisinene virkelig virker eller om det er placeboeffekten som gjør sitt utslag. Innenfor skolemedisin er det også mange som blir friske av sukkerpiller(placebo)-i studier selvfølgelig. Selv bruker jeg kiropraktor og henviser pasienter til dette uten problemer.
Gjest Sunnmamma Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Selv har jeg noe imot enhver som tilbyr ett produkt han ikke kan bevise har noen effekt. Homeopati er en av mange behandlingsformer som faller totalt gjennom i enhver metastudie og viser null effekt annet en ren placebo. Flere av de homeopatiske dogmene er dessuten så idiotiske at jeg blir helt matt når jeg hører om mennesker som tror på denslags; "vann har hukommelse" og desto mer utblandet medisinen er desto sterkere virker den og annet tullball.
Helseinterressert Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 Jeg kjenner ikke til at homeopati dreper og produserer sykdom i motsetning til skolemedisinen. Jeg registrerer også at en homeopat har diagnostisert at alvorlig hjertesykdom skyldtes en vaksine tatt ca 20 år tidligere og at vedkommende ble frisk og fikk 2 mill i erstatning. Jeg skjønner derfor at sterke krefter vil være i sving for å svekke denne helseretningen da man kan diagnostiseres og bli frisk bivirkningsfritt. Jeg vil likevel si at jeg er tihenger av mye innen skolemedisinen som feks pleie, omsorg og akuttmedisin, og at jeg er tilhenger av at ulike retninger samarbeider og at den enkelte skal ha retten til å selv velge hvilken behandling en ønsker. Jeg vil berømme anonym lege for å være positiv til andre retninger. Dette viser høy moral og indikerer at det er den enkeltes interesser som er viktigst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå