Gå til innhold

Forvirret.. Angående permisjon fra studiet.

Lisa81

Anbefalte innlegg

Jeg går nå 1 året bachelor i økonomi og administrasjon.

Jeg har termin i oktober, men har vært veldig dårlig de første mnd av svangerskapet. Derfor har jeg nå fått en sykemelding fra lege. Jeg gikk glipp av mye forelesning i begynnelsen av semesteret pga kvalme og oppkast. Trodde jeg kunne klare å lese det selv hjemme, men det gikk ikke. Mye vanskelig pensum...

Så det jeg lurer på er hva som skjer neste år med tanke på permisjon, når jeg ikke har eksamene fra dette vårsemesteret? Kan jeg gå videre, og få permisjon som fulltidsstudent, eller må jeg ta opp igjen dette semesteret først? Har prøvd å lese litt på nett, men blir bare forvirret..

Håper noen kan svare meg :)

Fortsetter under...

såfremt du har sykemelding hvor man er sykemeldt resten av semesteret og/eller som dekker de eksamener du skal ha så er det gyldig og du kan fortsette videre og få permisjon og ta opp igjen de fagene når du selv måtte ønske det.. skal selv ta opp igjen 5 fag etter sykemelding i slutten av sv.skap nå på ett ekstra semester etter endt utdanning... holder på med siste semesteret nå innenfor markedsføring, bachelor utd.

jeg fikk min sønn september, 2.året på skolen, altså siste semesteret av 1.året hadde jeg sykemelding til eksamenene.. men var ingen problem å få permisjon hos skolen eller å få fødselspenger hos lånekassen... så nå blir jeg ferdig med 3året p skolen og skal ta de 5 fagene etter sommeren...

håper dette svarte på litt ivertfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...