Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i all verden er det som gjør at dette mennesket mener hun har rett til å snakke på vegne av andre?

Hun uttaler uten tvil at hun VET hvordan donor barn/barn født i homofile forhold har det.

Hvorfor tror dette mennesket at hennes tanker om dette er mye mer korrekt enn andres?

Jeg burde ikke la det frustrere meg, men jeg gjør det.

Er det ikke hun selv som gjør at dette blir et problem, ved å spy ut fordommer, og innta en forutinntatt rolle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig!

Jeg syns hun mangler empiri for det hun sier, kan vel ikke være sånn at filosofer bare kan synse slik hun gjør. Jeg er også svært lei av å belønne homofobe holdninger, at vi skal kreves å forstå de som undertrykker oss. Det er bare å bytte ut ordet homofile i innleggene hennes med neger, tater eller nordlendinger. Det ville aldri bli belønnet som frittalende.

Jeg er for ytringsfrihet med alt det det innebærer, men å gi en pris som belønning for fordømming av andre er drøyt. Ord er handling.

Enig med deg!

Skrevet

Jeg jobber i barnehage..og hver eneste dag har jeg som mål å sende barna videre i livet med et sterkt og trygt selvbilde i ryggsekken. Samtidig som de skal kunne respektere andres følelser, de skal kunne finne styrke og tillit til å ta egne, gode avgjørelser.

Ja, de skal selvsagt kunne ytre sine meninger, men når de ytrer noe som sårer andre jobber vi med å bevistgjøre dem på andres reaksjoner.

For det er ikke greit å bevisst gjøre andre vondt.. Og det er det hun gjør, både barn og voksne.

Når hun så bestemt ilegger noen følelser. Ja, noen barn føler kanskje usikkerhet rundt dette å ha bli født ved hjelp av donor. Og det tror jeg alle vi som vurderer/benytter donor har tenkt over. Men det er nok også barn som er komfortabel med dette, fordi de har en trygghet ved å vokse opp i sitt hjem, der de er elsket, av SIN familie. Uansett hvordan denne er sammensatt.

Hun har ikke rett til å uttale seg om min familie, uten å kjenne den..

Jeg ønsker barn, for å ikke bare følge dem i noen år, men gjennom hele livet. for å hver dag kunne fortsette å fylle sekken deres med verdier, stolhet, trygghet og godhet.

Hvorfor er jeg ikke kvalifisert i henhold til Nina Karin? På hvilket grunnlag?

Skrevet

Dama skjuler fordommer og synsing bak tittelen filosof, det er jo en kjent sak.

Det sjokkerende er at ellers oppegående mennesker som Fritt Ord-juryen faktisk mener denslags tullefilosofering bør premieres. De burde gitt prisen til Øivind Benestad i stedet, hans tankerekker henger da i det minste noenlunde sammen (selv om de er basert på et middelaldersk verdisyn de færreste deler).

Skrevet

Ja ulikheter i meninger er jo ok, men å velge i tråkke på andre er noe helt annet..

Og en del sammenligninger hun trekker er jo hele vannvittig.

Så å si at homofile er likestilte med psykisk utviklingshemmede og burde få uføretrygd.. Dette fordi de mener at de er født homofile..hvordan kan man si noe sånt?

Og bli belønnet for det..Ufattelig..

Skrevet

Jeg henger med her jeg. Hun stigmatiserer virkelig homofile, donorbarn, uføre og handikapete - alle de ordene er nevnt i et sammenheng. . .

Jeg fatter ikke at hun blir belønnet for sin snevre tankegang. . .

Monsen: Hva med å si: "sønnen din er beriktet med to flotte mødrer" enn å si: "sønnen din er fratatt sin far" - (sitat fra Dagbladet).

Skjønner godt at Kim Friele vil levere tilbake prisen sin. Juryen for prisen kan virkelig skape motsetninger. . . .

Skrevet

Synes også det er rart at hun glorifiserer den hetrofile familie, uten å ta høyde for de forskjeller som finnes også her.

Man kan lure på om hun har en illusjon om at det kun skal finnes en stereotyp gammeldagse samfunn og familie..om hun selv aldri har nytt frukter fra et norsk samfunn i utvikling (taco, pizza, afrikansk dans på treningstudio, jazz, etc)

Skrevet

Jeg har nettopp sittet å sett på Nina Karin Monsen opptre i debattprogram på TV, og jeg må bare få si at jeg blir kjempeprovosert!! Ikke så mye av hva hun selv lirer utav seg av tøv og visvas (hun snakket usammenhengende og virket desorientert, så jeg synes hun virket psykisk ustabil...), men mest pga av at juryen i Fritt Ord har valgt å belønne diskriminering og trakassering! Så sinna ble jeg at jeg sendte en krass mail til Fritt ord, for å gi klar beskjed om hva jeg mener om deres valg.

Dersom flere har lyst til/behov for å gi dem tilbakemelding, er adressen deres er:[email protected]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...