Gå til innhold

tvillingfødsel! Det flotteste jeg noen gang har gjort :)

Anbefalte innlegg

Dette er nå snart 5 mnd siden- men her er det mye å gjøre med 2 og jeg har rett og slett drøyd dette litt :) Men godt å få skrevet den ned selv om! :D

Den 05.12.08 kl 1200 på formiddagen "plopper" vannet mitt- var en smule usikker på om jeg egentlig tissa på meg men det gjorde jeg da altså ikke ;)

Tok det helt med ro og ringte føden som ville ha meg ned med en gang.

Mer eller mindre 1 time senere begynnte det å gjøre vondt- helt perfekt siden jeg nettopp var ankommet sykehuset med samboeren:)

Det var litt frem og tilbake om jeg i det hele tatt var i fødsel, hadde 3 cm åpning i vel 3-4 timer så i 6 tiden sier jordmor at nå var det ikke vits i å sjekke meg før om en times tid- da hadde jeg muligens 4 cm og skulle få epidural (dette er noe de sier en må ha når en får tvillinger)

Sambo fant ut at det var ca 15 rier så vi tellte...

Nesten plutselig fikk jeg mye vondere enn hva jeg hadde hatt tidligere, forstå meg rett- jeg hadde ganske så vondt tidligere også! Men jordmor ber meg ikke overdrive, jasså du... Etter 10 rier bestemmer hun seg for at; GREIT jeg skal sjekke- da ble dama paff å hentet resten av sykehus rukkelet (for de som ikke vet må en ha 2 av alt med på tv fødsel, 2 jordmødre, 2 barneleger, 2 fødselsleger og gjerne et par studenter for å gjøre det hele enda morsomere) for jeg hadde da full åpning å press rier... Anestesi kom i en fei og der måtte jeg sitte heeeelt stille (mens jeg hadde press rier,huff)

Fikk beskjed om at jeg kunne legge meg ned igjen og jeg starta øyeblikkelig å presse- det ble alt for mange folk for meg og jeg konsentrerte kun på jordmor. Tv 1 satt liksom litt fast følte jeg så jeg skrek "bedøv tissen min nå skal jeg føde" (ja den har vi hatt det mye morro med) De klippet meg men jeg merka det ikke en gang og ut kom Tv 1 kl. 19.00- 2390 gram og 44 cm lang

Husker ikke stort mer enn at jeg fødte neste;

Tv 2 kl. 19-06- 1795 gram og 43 cm lang

Fødselene varte i 7 timer og 6 min fra vannet mitt gikk!

Jordmor var strålende fornøyd må å ha fått tatt i mot begge jentene mine fordi de lå i hodeleie begge 2 (ellers måtte lege tatt over)

De ønsket meg hjertelig velkommen tilbake og sa jeg var en riktig dyktig føderske, tror jeg drøyer noen år gitt :)

Jentene kom nesten 5 uker før tiden men skulle uansett ha blitt igangsatt mandagen etter (fødte på fredag) så like greit at de kom av seg selv :)

Lykke til dere som skal føde! Det er virkelig utrolig! :)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...