Gå til innhold

Har dere hatt drømmer om hvilket kjønn det blir ? Stemte det / stemte det ikke ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en utrolig sterk drøm i natt som viste en gutt på den ordinære ultralyden. Da jeg våknet var det nesten som om at jeg "trodde jeg hadde en gutt" i magen helt til jeg forstod at det bare var en drøm.

Det rare er at jeg virkelig tror det er en jente der inne, men drømmen sa klart gutt, herrejemini så spent jeg er ! Ultralyd 20ende mai, hvordan holde ut ? blæh..

Skrevet

Hey du...

Jaa... Hadde en rar drøm. Drømte at jeg var hjemme hos mannen min, vi satt på soverrommet og plutselig hadde vi et sånn UL apparat foran oss, så jeg tok UL på meg selv. Så ser vi på skjermen at babyen svømmer (med ordentlig svømmetak) i magen, så snur den seg og vinker.. Da er beina litt kryssa og plutselig er det ei JM der også og sier at det blir en jente (noe jeg har hatt på følelsen) men så flytter babyen på det ene beinet sitt og da viser det seg at det var en gutt (noe de sa da jeg var på tidlig UL 13+5)

Skal på UL igjen (ordinær) den 18. mai. Blir spennende og se om det stemmer at det er gutt.

Skrevet

Tja...

Med nr 3 drømte jeg en utrolig levende drøm om en liten jente på ca 3-4 år. Hun var helt nydelig, husker hun hadde musefletter og smilte masse, hadde selebukse på seg. Drømmen satt i lenge etterpå. Fikk en gutt.

Denne gangen var det en helt annen type drøm. Drømte flere ganger/ulike netter at ulike ukjente mennesker kom bort til meg og fortalte at lille i magen er en jente. Nå venter jeg visstnok jente. Etter UL'en har jeg også drømt samme scenarioet, bare at nå fikk jeg vite at babyen ville komme i juli og ikke i august, 29. juli skulle hun komme trodde de, kanskje 30 eller 31, men mest sannsynlig 29. terminen min er 9.august og alle de andre tre har kommet helt inntil/på termin, så er ikke noe som tilsier at jeg skulle føde nesten 2 uker før termin. Blir spennende å se da :-)

Blir jo kjempespennende for deg å se om det stemmer nå da! :-)

Gjest eelis+spire
Skrevet

Jeg har det litt som deg, jeg tror virkelig at jeg venter en gutt, men drømmer om jente nesten hver natt. Jeg har også hatt sterke drømmer om ul, hvor både to og tre leger har bekreftet at det bor en jente i magen. I tillegg til disse tydelige "jentedrømmene", drømmer jeg om andre ting som kan relateres til barnet, og at det er en jente. Jeg skal på ul 28. mai, og babyen har vær så god å vise seg frem! Dette er helt ulidelig spennende ;-))

Skrevet

de stemmer til di fleste =D

æ vist at de vart jente før æ va på ul æ ja =D

vist æ me mitt førsteføde barn å =D

Skrevet

Jeg drømte at jeg fikk gutt hele tiden, kalte nurket gutten min og var oerbevist om at jeg hadde en gutt i magen. Men på ord. ultralyd så vi en søt liten prinsesse i magen:-D Jeg tok altså veldig feil!!!! hehe..

Skrevet

Jeg har drømt rett om begge mine. Først drømte jeg om ei lita blond jente som kom løpende mot meg, og min første var jente.

Når jeg var gravid igjen, drømte jeg at jeg var på UL, og fikk se en liten gutt med headset som lå inni der å digga musikk og sprella med beina. Min andre ble gutt, og ja... Han elsker å løpe rundt naken om sommern, og hopper og herjer ekstra til musikk. Så begge mine drømmer har stemt ;p Venter spent på å drømme igjen!

Har drømt tvillinger denne gangen, en av hvert kjønn, men jordmor sier at det mest sannsynlig ikke er mer enn en, så blir spennende å se etter hvert :-)

Skrevet

Har ikke drømt noe, men tenkt kun på jentenavn og så bare på jenteklær.. Kan ikke si at jeg visst at det var jente for jeg hadde ikke noe følelse på kjønn i det hele tatt. ul viste en jente :)

Skrevet

har ikke drømt ang kjønn, men drømte at det var flere enn en inni der... og det viste seg var rett, var to inni der..

Skrevet

Jeg har også hatt noen utrolig reelle drømmer om hva som skjuler seg i magen.

Drømmen sier klart og tydelig at det er tvillinger, en gutt og en jente. Blir utrolig spennende å se hva ultralyden om 2 uker viser oss :)

Skrevet

Jeg har tre barn fra før av, og med de drømte jeg hvilket kjønn det var før ordinær ul. Jeg drømte også at jeg måtte ta keisersnitt med nr to, og det stemte. Drømte også om at han måtte opr rett etter fødsel, og hvordan han så ut. Alt stemte, også utseende. Merkelig drøm.

Denne gange har jeg hatt to drømmer. Den ene drømmen var det en jente, men hun hadde på seg gutteklær!! Drøm nr to så gikk jeg og lette etter jenteklær.

Lurer litt på om drømmene lurer meg, begynner å tro at det er en gutt. Hadde håpet på en jente, men en gutt er like velkommen:)

Skal ikke vite hvilket kjønn på ul, ombestemt meg i forhold til det. Så blir mye spenning, og forhåpentligvis noen klare drømmer før fødsel:)

Skrevet

Jeg drømte at det ble jente...Veeeldig ehrm...realistisk drøm, hvor jeg var gravid men livmoren flyttet seg rundt om i kroppen (dette var selvsagt helt vanlig og naturlig hos alle kvinner) ,så noen ganger var det lettere å se detaljer via ultralyd enn andre ganger.... Litt som en alien ville flyttet seg rundt...

Vel, da jeg tok ultralyd var jeg så heldig at livmoren da befant seg på underarmen,- så siden huden er så tynn der,- og der er lite fett som hindrer innblikk,- så så vi veeeldig klart at det var jente uten tvil. Jeg også så de derre ( I ) strekene etc ;P

Vel, på ul uke 14 sist onsdag så legen ingen indikasjoner på at det ble gutt,men var ikke sikker. Han sa derimot at han fikk masse rosa vibrasjoner av magen min...Så jeg er veldig spent om jeg drømt en bittebitteliten del av den drømmen realistisk. Får vite 20. mai håper jeg :) Ordinær ul da....

Skrevet

Jeg drømte først at vi var på ultralyd og helt tydelig kunne se det var gutt. Så ikke lenge etter drømte jeg at vi ventet jente,men drømte ikke at vi så det på ul. 2 ganger på kort tid drømte jeg om ei jente i magen:) Og det ser ut som vi venter ei jente så det stemmer nok. Har gutt fra før, og da var det helt tydelig på ul at vi ventet gutt,mens denne gang var jordmor litt mere forsiktig,men mente vi ventet jente.

Skrevet

Med nr 1 drømte jeg jente. Jente ble det.

Med nr 2 drømte jeg at jeg hadde sekslinger... (stemmer ikke, er bare 1) 4 var gutter og 2 jenter. Men den ene gutten var svært fremtredende og fikk et tydelig bilde av ham. Jeg vet ikke kjønn, men tror gutt. Har drømt gutt i et par drømmer til. Blir spennende og se om det stemmer :-)

Skrevet

Jeg har drømt 2 ganger om gutter, men tror også jeg har drømt at jeg fikk jente. Husker ikke helt. Har veldig blanda følelser angående hvilket kjønn jeg har i magen. Tenkte gutt først, mens i det siste tenker jeg bare at det er jente.

Den første gutten fikk jeg se mens vi satt inne i et telt. Han var helt nydelig, med store blåe øyne.

For en kort stund siden drømte jeg at jeg fikk gutt, men han var rett og slett stygg. Jeg er jo livredd for at jeg skal få en stygg unge, hehe. Kall meg tåpelig, vet jo at alle foreldre synes at ungen sin er bare nydeligst i hele verden. Men jeg tenker på det likevel.

Blir spennende å se om vi får se noe kjønn på UL om 2.5 uker !!! nærmer seg nå!

Skrevet

med nr 1 drømte eg fleire ganger om ei stor jente, men trodde innimellom at det var gutt... men drømte kun om jente.. Eg fekk også ei stor jente på over 5 kilo...

denne gang drømmer eg om ein nydelig liten gutt og håper på at dette også vil stemme:D Men vi ville ikkje vite det på UL så vi venter i spenning

Skrevet

Huff jeg er seriøst så spent at jeg tror jeg stryker med !!! SÅ MANGE DAGER IGJEN TIL ULTRALYD hihi ! 22 dager igjen jikes !!!

Skrevet

Alle rundt meg har vært overbevisst jeg kom til å få ei jente, men jeg drømte selv om en liten gutt dagene i forveien av UL og det stemte. Jordmor mente det var en guttetass i magen min når vi spurte :o)

Har drømt om samme gutten en gang senere, han har store brune øyne og lysebrunt hår, helt skjønn..hihihihi

Har selv brune øyne og brunt hår, mens barnefaren er mørkblond med grønne øyne, så vi får se :o)

Skrevet

jeg var helt sikker på at jeg hadde ei lita jente i magen. men noen dager før UL drømte jeg at jeg gikk med barnevogn med en liten gutt oppi:) da vi var på UL viste det seg at det var en gutt som gjemmer seg inni der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...