Gå til innhold

Diabetikere hva veier dere?

Anbefalte innlegg

Hva veide dere før graiditet og hva eier dere nå? Jeg har intrykk av at diabetikere ofte er litt overvektig.Har blitt det selv etter 11 år med type 1 diabetes. Ca 10 kg for mye. Hvordan har det da blitt med dere etter dere har blitt gravid? Mye følinger og da kanskje mye ekstra mat om natta osv?

Håper på svar

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140013815-diabetikere-hva-veier-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veide 64 kg før jeg ble gravid (er 161 cm høy), er nå i uke 32 og har gått opp 15 kg til nå. Litt usikker på hvor mye av dette som er vann i kroppen for jeg har hovnet opp i bena. Gikk mest opp i starten for da ble det en del følinger på meg, men siden har det flatet veldig ut. Har ikke fått noen kommentarer på vektøkningen min på kontrollene så da er det vel greit :)

Hei igjen!

Det var jeg som er 13 kg lettere nå enn hva jeg var før jeg ble gravid :) er 174 høy og veier 79kg.

Veide 92 kg før jeg ble gravid!

Gjennom hele svangerskapet spiste jeg etter klokka. Spiste kl 8-12-16-19-23. Tar insulin til hvert måltid! Hadde så å si full kontroll på blodsukkeret. Hba1c på 6,3 ,5,5 4,6 ,4,7 og den siste hba1c før jeg fødte var på 5,1.

Tror kanskje at det var det å spise etter klokka, og jeg var veldig bevisst på hva jeg puttet i meg som gjorde at vekttapet ble som det ble :) Var veldig flink med å holde meg i aktivitet også! Har ennå noen kg som skal av, og det skal nok gå bra nå som jeg går og triller tur med sønnen min :)

Vektøkning er normalt i ett svangerskap Mirasol! Og 64 kg før du ble gravid er da ikke mye :) Dere er kjempeflinke :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...