Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Hva ville dere valgt hvis dere får barn sent på sommeren eller tidlig høst? Hadde egentlig bestemt oss for Emmaljunga egde duo siden den har stor og god bag, men ble "lurt" til å prøve TFK twist i butikken, og den var jo bare så behagelig å trille. Så nå er jeg veldig i tvil. Kom med råd.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Emmaljunga duo edge har bag på 79 cm, mens TFK sin bag er 82 cm, så om du vil ha en stor og romslig bag, så spiller det ingen rolle hvilken du velger.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 Skal du ha vogn som blir mest brukt som turvogn på asfalt og grusveier så hadde jeg kjøpt Emmeljunga og kjører du mest i by/senter/flate asfalt/grusveier så hadde jeg tatt TFK. men jeg hadde kjøpt den nye babybagen til TFK, hvor du kan ha barnet vendt mot deg den første tiden i sportssetet. Det koster mye i Norge men bare 160,- eur i Tyskland.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Hva heter denne vidunderlige babybag'en til sportsdelen?? Hvor får jeg tak i den?? Den kunne jeg vært interessert i gitt. Elsker vår TFK, men syns det var stor overgang da vi skulle begynne å bruke sportsdelen med poden fra oss.
MiMa09 Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 Det er jo smak og behag mest. Men som det ble sagt her, emmaljunga er vel muligens bedre hvis du skal ut i skog og mark. Den har gode lufthjul vet jeg, hva tfk har aner jeg ikke. Jeg hadde bestemt meg for Emmaljunga uansett, så har sjekket lite på de andre. Men det er fordi jeg liker designet på Emmaljunga (selv om jeg vet mange syns det er litt kjerringvogner. Men nå er ikke jeg av de yngste her inne, så har lov å like kjerringting ;-) ) Jeg får også barn på sensommeren, mndsskiftet aug/sept. Men jeg har ikke gått for en veldig stor vogn for det. Jeg vurderte edge duo, men skal ha vogna med på buss og tog og sånn, og ville heller ha en lettere og litt mindre vogn selv om jeg vet at babyen etter all sansynlighet kommer til å vokse ut av bagen før vinteren er over.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #6 Skrevet 26. april 2009 Jeg er heller ikke blandt de yngste her inne og liker veldig godt designet på Emmaljunga vognene, det er derfor det har vært en favoritt lenge. Hadde nesten bestemt oss fo den da vi så TFK'en, og syns det virket veldig behagelig. Veldig pluss at den blir så liten når den legges sammen da. Høres interessant ut med den nye bagen, noen som vet om det finnes bilder av den på nettet noe sted? Hovedinnlegger.
Bobbo87 Skrevet 26. april 2009 #7 Skrevet 26. april 2009 Jeg vet ikke så mye om TFK, men jeg skal kjøpe Emmaljunga Edge Duo når det begynner å nærme seg:) Har termin i september. Jeg synes den er veldig god å trille:)
Ophelia & Jr. Skrevet 26. april 2009 #8 Skrevet 26. april 2009 Jeg hadde valgt Emmaljunga. Fikk selv barn i juli og vi hadde kjøpt TKF. Men jr var lang, så 5 mnd gammel var han for lang til baggen på TFK'en når vi skulle ha vinterpose i tillegg. Synes sportsvogndelen på TFK er alt for åpen til å ha en så liten baby i på vinteren (og likte ikke å bruke stormtrekket; synes det ble for tett), så jeg kjøpte meg da en Emmaljunga. Nå er jr snart 10 mnd, og vi har kjørt litt TFK igjen, men synes ikke han sitter noe godt i den. Han ser litt ut som en potetsekk i den enorme sittedelen... Det jeg savner fra TFK på Emmaljunga er den romslige handlekurven med stofftrekk (som rett nok ikke er så lett tilgjengelig når jr sover i sportsvogndelen...), håndbrems og svingbart forhjul. Det jeg savner fra Emmaljunga på TFK er den fantastiske fjæringa og den vendbare og lune sittedelen. Når det gjelder å trille på grusveier/i skogen synes jeg ikke det er stor forskjell. Eller; selvfølgelig er det forskjell, men jeg synes ikke den ene er noe bedre enn den andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå