Gå til innhold

Avlastingshjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen der ute som vet omtrent hva man betaler, om man ordner avlastningshjem privat? Tenker av typen ei helg i måneden;-)

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal bli avlaster men dette er for et barn med spesielle behov, for 140kr timen.Vært besøkshjem for barnevernet for noen år siden og da var det ca 500kr natta.

Skrevet

Takk for svar! Kan det hende man betaler litt ekstra etter hvor "krevende" barna evt er? Mine har ingen spesielle behov nemlig, så da stiller det seg kanskje annerledes..? Noen andre som vet?

Skrevet

dersom grunnen til behovet er dere (psykisk eller fysisk), så er det jo bare til å sende inn en søknad til det offentlige.. Dersom det bare er for å få avlastning har det nok ingenting å si hvor krevende barnet er.. Det eneste er dersom barnet kan opptre voldelig o.l., blir det jo et risikotillegg.. Men har desverre ikke peiling på pris..

Skrevet

Det gjelder kun avlastning ja, jeg er alene med to småttiser nemlig, og pappasamværet er litt vel sporadisk.. Har noen potensielle "hjelpere" som kunne stillt opp litt, og lurer på hva jeg eventuellt kunne tilby av betaling. Foretrekker en fast og stabil avlastningsordning fremfor å ha litt forskjellige barnevakter her og der..;-)

Skrevet

Vet ikke om jeg forstår deg rett, men om du vil skaffe deg dette på egenhånd og betale selv? Da kalles det strengt tatt ikke avlastning med barnevakt :) sånn for å skille litt mellom hjelpen man får fra det offentlige og det man selv velger privat :)

Du kan egentlig ikke sammenligne det så mye med det offentlige, for dere trenger jo ikke forholde dere til det regelverket med tanke på utgiftsgodtgjørelse, kjøregodtgj og div.

Du bare snakker med de du måtte ha i "kikkerten", hører med de om de er intr, også blir dere helt sikkert enige om en pris. To barn feks en helg i mnd ville jeg personlig ikke tatt så mye for, men ville kanskje bedt om penger til å dekke avn aktiviteter og turer etc :) Det med betaling avhenger av så mye :) Spør i vei om du lurer på noe

Skrevet

Ordner privat? Som i skaffer fast barnevakt? Det er vel helt opp til deg og vedkommende som skal passe ungene.

Offentlig organisert besøkshjem lønnes vanligvis med ca 750 kroner døgnet, hvorav ca 500 er skattbar inntekt. Per barn.

Skrevet

om du har et behov for det fordi du er alene osv. så kan du jo ev også høre med barnevernet hva de kan bidra med. Barnevernet er ikke skummelt med mindre du bedriver omsorgssvikt.

De aller fleste henvendelsene til dem kommer faktisk fra foreldre selv.

De har kanskje også andre forslag som kan gjøre hverdagen din enklere/bedre!

når det gjelder satser så vet jeg ikke beløpene størrelse, men som engasjert av barnevern eller andre kommunale instanser, så får man noe som "lønn" og noe som godtgjøring for utgifter (må ikke spesifiseres, men man må beholde kvitteringer)

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Ble litt klokere enn før.. ;-)

Skrevet

Om du bor i en av de største byene ville jeg ha kontaktet Amathea. De har kan hjelpe med barnevakt og helgeavlastning rettet mot aleneforeldre. Da får man en fast persom med kontrakt på 1år i gangen. Tror denne ordningen er gratis, de som stiller opp er frivillige. Ellers kan du jo spørre noen du kjenner, pris blir dere nok enig om.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...