Gå til innhold

Gravid, men han vil vente ett års tid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært samboer i snart et år nå, han har ei datter på snart to år fra før fra et tidligere forhold. Det ble slutt når dattra var knappe 3 måneder, og det er han som har foreldreretten. Nå for et par uker siden, fant jeg ut at jeg er gravid og fortalte det til han.

Det var for tidlig mente han, og det har han vel rett i. Vi har jo bare bodd sammen i et lite år. Men jeg mener tiden vi har vært sammen og vært samboere er litt uvesentlig her. Vi fungerer kjempebra sammen, og vi vet det er en utfordring med barn. Det blir våkennetter, skriking, og en ting vi må planlegge "ut ifra". Vi har jo allerede hatt det slikt i ett år nå, så det blir forsåvidt ikke noe nytt. Han sier at hadde han kunnet valgt om igjen for 2 år siden, så hadde han foreslått abort da også. Sefølgelig angrer han ikke på det NÅ, men hadde han fått valgt igjen så hadde han ikke hatt noen datter. Må bare få legge til at jeg fungerer kjempegodt sammen med dattra hans, og forsåvidt også biomor. Jeg henter og leverer i bhg, ordner legetimer, står opp i helgene og vil gjerne ha henne her hele tiden ! :) Vet også at jeg har funnet rett far til mitt barn. Men det er sefølgelig et problem at han sier; om ett års tid hadde det stillt seg helt annerledes.. Jeg syns det er urimelig og ta bort den lille bylten nå, for så å "bare" lage en ny en om ett års tid..

Jeg er 9 uker på vei, og vi skal flytte om et par måneder og det er en av grunnene til at det passer så utrolig dårlig mener han. Vi skal flytte bare en halvtime unna der vi bor nå.

Må også bare legge til at abort er uaktuelt for meg, tror heller forholdet vårt blir ødelagt av det. Da tror jeg jeg kommer til å bære nag til han, for det er jo han som vil det, ikke jeg !

Synspunkter og meninger mottas med stor takk !! :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere uansett har planer om å prøve igjen om et års tid så syntes jeg virkelig ikke dere burde ta abort nå!!

Tenk om aborten gjør at du ikke kan bli gravid igjen! Det har skjedd med to jeg vet om. De tok abort i begynnelsen av 20 årene og nå er de over 30 begge to og har prøvd å bli gravid i flere år.

Men det er jo viktig at begge er klare for det!

Dere får diskutere litt sammen! Lykke til!!

Skrevet

Jeg er enig med deg. Han vil nok endre mening. Det blir litt feil å ta abort nå og prøve på nytt om bare et år, med mindre det er helt spesielle omstendigheter.

Så flott at du er så flink med dattera hans forresten. Ikke alltid like lett å være stemor, så det skal du ha for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...