Gå til innhold

Dere som jobber i barnehage.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei hei!

er selv pedagogisk leder på en småbarnsavdeling. Er heldigvis ikke kvalm (enda),, men sliter masse med murringer i magen. Er veldig spent på hvordan det blir fremover og ønsker å høre fra andre som jobber i barnehage om deres erfaringer og "plager"

Hei :) Jeg er 9 uker på vei og jobber på 0-3 års avdeling i bhg... Har fått streng beskjed av legen om å ta det rolig p.g.a blødninger og slikt så nå er det null løfting, legging o.s.v... Men det skal nå gå. Har også vært en del dårlig (er enda det) Men jeg kan gå å små-spise, drikke, sette meg o.s.v når jeg vil. De er kjempe greie når det gjelder det...

Jeg fortalte tidlig at jeg er gravid til de jeg arbeider sammen med siden jeg har vært dårlig før... Like greit de visste det slik at jeg ikke virker lat... Håper jeg kan jobbe lenge...

Jeg er støtteassistent for ei jente som er helt avhengig av at jeg må løfte henne. men det har gått kjempe bra til nå:) er bare litt ekstra sliten, så orker ikke bære henne rundt, men løfter henne når jeg må.

Har ikke sagt noe enda, men tror nok jeg sier noe neste uke:)

Har ped lederne taushetsplikt slik at de ikke kan si det til styreren?? har ikke lyst til å si det til styreren før etter uke 12.

Jeg er 6+4 og skal begynne som ped leder i morgen på småbarnsavd. Gruer meg litt til å fortelle det på jobb pga at jeg begynner i et vikariat for ei som er i svangerskapspermisjon. Dersom formen blir like bra som i forrige svangerskap tror jeg ikke det blir noe problem å jobbe helt til perm, men man vet jo aldri. Krysser fingrene for det.

jeg jobber som assistent i en barnehage. Er bare vikar, så jeg jobber ikke hverdag. Jeg er 9 uker i dag faktisk, og jeg merker at jeg det er lite jeg orker om dagen. Jeg har slitt veldig med kvalmen og er mye trøtt og sliten. Så hvordan dette går det vet jeg ikke. Jeg sliter meg gjennom dagen, og jeg kjenner på kroppen at nå har jeg skrekt den for langt. De er veldig forståelsesfulle på jobben, men jeg liker ikke å måtte være borte eller dra hjem pga dette.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre

Annonse

Hei hei..

På torsdag ble jeg 100% sykmeldt. Er pedagogisk leder på en småbarnsavdeling. Jeg sliter med gjentatte krampeanfall som varer i ca 20 min pr gang.. Har i gjennomsnittet 5 av disse for døgnet. Legen fortalte meg at sånn er det noen som får, men ytterst få. Var vist bare noe med muskelaturen + morkaka osv, ihvertfall ikke farlig, men utrolig vondt!!! blir sinnsykt kvalm og ingen ligge/sittestilling er behagelige.

Selv mener jeg at jeg kan jobbe, bare det blir tilrettelagt for meg. Derfor måtte jeg informere avdeling og styrer om graviditeten noe jeg slettes ikke hadde planlagt å fortelle så tidlig.. (er 8+2)..

Styrer ble veldig glad for mitt syn på sykmeldingen, og sammen forandret vi den til 50% fra idag mandag 4 mai. Jobber nå derfor på kontoret med div papirarbeid og på min avdeling med tilrettelagt arbeid jeg klarer, Er fornøyd med denne løsningen, der jeg kan trekke meg tilbake når jeg kjenner anfallene komme.

Derfor er mitt råd, snakk med sjefen... Noen ganger vil man møte en større forståelse en man tror man vil... og sammen kan dere finne løsninger. Husk: graviditet er ingen sykdom!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...