Gå til innhold

å spise rå nudler rett fra posen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

bor i sentrum i oslo og ser utallige barn, da gjerne våre nye landsmenn, som spiser rå nudler rett fra posen.. det kan da ikke være bra

for magen??

har reagert så lenge på det, er det bare meg?

Skal det liksom være et alternaiv til godteri?

Fortsetter under...

Skrevet

Har aldri verken sett eller hørt om det, men må si jeg grøsser litt, for selv klarer jeg ikke tilberedte nudler engang.. :/

Farlig er det vel ikke, så lenge det ikke blir for mye av det. Blir vel som med havregryn og ukokt spaghetti at det sveller ut i magen..

Skrevet

Når vi var små kjøpte vi ofte nudler og spiste rett fra pakken. Hadde vi noen ekstra kroner kjøpte vi gjerne 2 pakker. Tror de kostet 4 eller 5 kroner og vi gikk hjem på døra til noen innvandrere og kjøpte hos dem.

Fikk ikke vondt i magen av det.

Skrevet

Det har sjokkert meg siden jeg var barn selv. Også da var det innvandrere som hadde denne merkelige tendensen til å spise ukokte nudler. Hver sin smak.

Skrevet

Aldri hørt om og sier som Blond.. Hver sin smak.. Hørtes ikke godt ut, er det noe smak i det i det hele tatt?? Bare hardt og smuldrete og melete smak ser jeg for meg..

Skrevet

Spiste dette før vi også, smakte nesten som chips, og fikk aldri magevondt heller.

Annonse

Skrevet

På den forrige skolen jentungen min gikk på var dette et stort problem, mange barn hadde med seg rå nudler og det var det eneste de spiste iløpet av skoledagen noe som gjorde at de fleste ble kvalme og uvelle osv.. noe som faktisk gjorde at det ble totalforbud mot å ha med rå nudler på skolen

Skrevet

Totalforbud sier mye om problemets omfagn.

Det kunne jeg ikke forestilt meg.. så mye man blir klar over ved å lese her.

Skrevet

Ja men jeg har ikke hørt om det på skolen ungene mine går på nå.

Mem det sier seg jo selv at det ikke kan være bra å kun spise rå nudler når man skal være på skolen i mange timer, mange hadde dette med deg hjemmefra som matpakke og ikke noe annet..

skjønner egentlig ikke hva disse foreldrene tenkte på, husker at helsesøster også ble koblet inn i saken..

• 12 år senere...
Skrevet
moota m storebror&lillebror skrev (På 26.4.2009 den 16.36):

Når vi var små kjøpte vi ofte nudler og spiste rett fra pakken. Hadde vi noen ekstra kroner kjøpte vi gjerne 2 pakker. Tror de kostet 4 eller 5 kroner og vi gikk hjem på døra til noen innvandrere og kjøpte hos dem.

Fikk ikke vondt i magen av det.

Enig med deg (tross gammelt innlegg)! Der jeg bodde hadde alltid asiatiske mennesker og andre eksotiske fine mennesker ekser med nudler hjemme, og vi barna kjøpte på døra for 5 kroner. Men måtte være rett type som faktisk smaker noe. I skrivende stund har jeg funnet igjen typen jeg likte og spiser den. 

Aldri blitt dårlig heller. Noen ganger spiste jeg uten krydder og andre ganger med.

Skrevet
Lene~mor til tre skrev (På 27.4.2009 den 20.37):

Ja men jeg har ikke hørt om det på skolen ungene mine går på nå.

Mem det sier seg jo selv at det ikke kan være bra å kun spise rå nudler når man skal være på skolen i mange timer, mange hadde dette med deg hjemmefra som matpakke og ikke noe annet..

skjønner egentlig ikke hva disse foreldrene tenkte på, husker at helsesøster også ble koblet inn i saken..

Det er bare å koble inn voksne om det virkelig er det eneste de får i matpakka. Men det gjelder ikke spesielt bare nudler.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 26.4.2009 den 7.22):

bor i sentrum i oslo og ser utallige barn, da gjerne våre nye landsmenn, som spiser rå nudler rett fra posen.. det kan da ikke være bra

for magen??

har reagert så lenge på det, er det bare meg?

Skal det liksom være et alternaiv til godteri?

Har gjort det i alle år. Ikke noe problem. Hvorfor skulle det være et problem? 

Anonymkode: b696b...660

Skrevet

Mine barn har gjort det og aldri klaget over vondt i magen, de er norske. Selv spiste jeg spagetti tørt når jeg var liten, så det blir vel nesten det samme. Aldri vondt jeg jeller. 

Anonymkode: e5a23...4c7

Annonse

Skrevet

Denne tråden er fra 2009!! 

Men ellers er det vel uvitenhet her som så mange andre steder. Nudlene er ikke rå. De er fritert og hydrert.

Anonymkode: 10b4e...314

Skrevet

Ser det er en gammel tråd, men da jeg gikk på barneskolen på 90-tallet var dette veldig populært. Tror omtrent 90% av skolen spiste nudler rett fra posen og omtrent alle var etnisk norske

Anonymkode: 025f2...b41

Skrevet

Jeg kan fortsatt spise en pose nudler rett av posen jeg😇

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...