Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 husker at noe het bleia, ballongen og padda... men husker minimalt av hoppingen.. fortell hvordan dere hoppet hvis dere husker:-)
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Har ikke hørt om de måtene å hoppe på i det hele tatt... Det jeg husker av navn er: fira og sikk-sakk-sukk..... Og så husker jeg at vi hoppet trekantstrikk.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Husker ikke noe navn.. Men husker det var jo alltid noen som sto og holdt strikken rundt beina sine, eller rundt stol ben hvis det ikke var nok folk med. Så begynte vi nederst rundt ankel, så måtte vi hoppe oss rundt gjennom firkanten rundt alle liksom. På innsiden, så var det vel så og så mange hopp?? Husker ikke det helt. Så ble strikken flyttet til kne, så til lår, innsida av foten helt opp, så til livet og så under armen (tror jeg?). Det er den hoppe strikk leken jeg husker. Vet ikke om jeg klarte og forklare det helt skikkelig heller..
SOL*SOL Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Jøss, hadde helt glemt denne leken jeg. Så fint at du minnet meg på den. Slik husker jeg hoppestrikk regelen: Inni, utenpå (begge strikkene mellom bena), oppå, vekk Inni, utenpå, inni, vekk Oppå, vekk Oppå, inni, vekk Kryss over, vekk Kryss over, snu tilbake, vekk. Vet ikke om noen kan skjønne dette bortsett fra meg, for det var slik jeg pugget dette i hodet da jeg var lita.
SOL*SOL Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Glemte å seie at når du har klart regelen over, flytter strikken seg fra anklene til knœrne og videre oppover som fortalt av hun over. Bommer du må du stå og holde strikken for neste mann. Når det er din tur igjen, begynner du på høgden du avsluttet på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå