Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei håper noen kloke koner kan svare meg:-)

Ser flere steder at det er mulig å gå ut i permisjon mer enn tre uker før ultralydtermin-hvordan er dette mulig?Snakket med en bekjent som er lege og han hadde aldri hørt om dette....

Står i en vanskelig situasjon- er sm og vært det siden 29 juni i fjor- terminen er 29 juli og går altså etter sigende da ut i permisjon tre uker før dette blir da fom 8 juli. Problemet er jo hvordan gjør jeg det med "overgangen" fra 29 juni til 8 juli dersom foreldrepengegrunnlaget er de fire siste ukene før termindato?

Har en 65%stilling den er fast men jobbet mye mer så da jeg ble sm dekker jo nav mellomlegget fra 65% og opp til 100% slik at jeg får lik sum sykepenger som jeg ville gjort om jeg var frisk og jobbet tilsvarende. (de regnet jo snittet mitt for å beregne sykepengegrunnlaget)

Men når det er de 4 siste ukene som ligger til grunn blir jeg usikker-hadde tenkt ta ut noe av ferien i denne overgangen da jeg hele veien har trodd det var de 6 beste av de 10 siste månedene som var grunnlaget for forldrepengene. Er sm pga bwekkenløsning og vil ikke klare gå ut i jobb perioden 29 juni til 8 juli-hva gjør jeg?Tar j ut ferie blir jeg jo og trekt for dette slik at grunnlaget på den siste "lønnen"blir jo mindre enn slik jeg har det nå og dessuten er jo ik feriepenger noe grunnlag for foreldrepengeutregning. Fått ganske hetta her nå skal ringe nav igjen for ørtende gang m sliter virkelig med å stole på hva de sier og hav som er rett.

Noen i liknende situasjon som har noen gode råd frem til mandag og nav åpner?:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140011642-permisjonsrettigheter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan helt fint ta ut lovbestemt ferie rett før permisjonen starter uten at dette vil ha noen innvirkning på foreldrepengegrunnlaget. Det er sant at de som regel ser på de siste 4 ukene om du er fast annsatt, men de vil da se på de siste 3/6/9 mnd før dette siden du tar ut ferie.

Du kan også starte permisjonen opp til 12 uker før ul termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...