Gå til innhold

Når fikk deres barn 2 års jekselene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min var tidlig med tennene, var 5 mnder når de første kom, og etter de har de bare hoppet ut, Han er nå 21 mnder og slever noe enormt, kan det være de?

Fortsetter under...

Skrevet

Min fikk toårsjekslene da han var drøyt 1,5 år. Han begynte å få tenner da han var 2 mnd.

Skrevet

Eldste kom de over en halvtårsperiode fra rundt 15-19 mndsalderen.

Minste er mye senere ute, og driver på nå, 2,5 år...

Skrevet

Leah fikk de da hun var ca 14-15 mnd. Hun er 20 mnd nå og slevjer noe sinnsykt, tror hun får hjørnetennene, de har hun nemlig ikke fått enda:) I tillegg har hun litt dårlig ånde og sier selv at det er vondt i munnen.

Skrevet

De to eldste var rundt 2,5 år, kanskje litt mindre, mens jeg i går oppdaget at mini på 22 mnd har fått nesten helt opp en 2 års jeksel. Har ikke engang merket at den kom vi... ;-)

Annonse

Skrevet

Nå spørr jeg sikkert veldig dumt, er det de første jeksel man får rundt 2 år eller det andre sett med jeksler som kommer da??

Skrevet

De får et sett med jeksler når de er rundt 1 år (mine eldste var nesten 1,5 år), de har et eget navn hos tannleger, men på folkemunne tror jeg de ofte glemmes. Jeg kaller dem for 1-års jeksler jeg, og de kommer før 2-års jekslene ja. 2-års jekslene er de siste melketennene som kommer og da skal barnet ha 8 fortenner, 4 hjørnetenner og 8 jeksler totalt, alle disse mister de etterhvert + at de får nye tenner som 6-års jeksler, 12-års jeksler og evt visdomstenner.

Skrevet

Linnea har 8 fortenner og 4 jeksler..jekslene fikk hun da hun var 13 mnd..i boka står det at det er de første jekselen og så er det andrejekselen...vet ikke hva jeg skal kalle jekslene til linnea?

2års jeksler....? hun blir 2år i nov..

Skrevet

De siste hun får, altså etter de fire første, er de som er 2 års jeklsne, så om hun bare har ett sett med jeksler så er ikke dette 2 års jeksler, men 1 års jeksler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...