Gjest Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 Jeg hadde jo planer om å vente til RD 15, men tiden går jo veldig sakte, så lurte på om det var "trygt" å teste litt før, og når i så fall?
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 Har jo hørt at mange har fått positiv test på rugedag 10 Lykke til med testing
Søskenhåp adopterer Skrevet 25. april 2009 #3 Skrevet 25. april 2009 Man KAN få positiv test fra rugedag 10, man kan og få falsk positiv OG falsk negativ.... det kan være hormoner som henger igjen fra medisinering som gir deg et feilaktig svar, eller at egget har "sneia borti" slik at man produserer litt graviditetshormoner før det igjen glipper (har vært borti dette selv, da jeg hadde svak positiv på rugedag 12 og helt negativ dag 14). Helt sikker er man på rugedag 14 vil jeg vel si..... Det kommer også an på testen og hvor følsom denne er. Det står på pakningene prosentvis sjanse for positiv test hvis man er gravid på hvilken dager. Det er jo greit å teste tidlig, men jeg ser ikke vitsen da man ikke kan være så veldig sikre på svaret uansett.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 25. april 2009 #4 Skrevet 25. april 2009 Jeg tok test på rugedag 13 (innsettingsdagen er dag 0...) og fikk svaaakt positivt. Jenta ligger og sover nå... Jeg ville ikke brukt så mye penger på unødvendige tester, men det er meg...
Gjest Skrevet 25. april 2009 #5 Skrevet 25. april 2009 Takk for svar! Æsj, jeg hadde regnet innsettingsdagen som RD 1 jeg... Da bare gjør jeg som planlagt og tester på RD 14 (15)... Får bare være tålmodig da!
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 25. april 2009 #6 Skrevet 25. april 2009 Hehe, det er et mye mere sikkert svar du får da i det minste. Tøft å vente, men da er det enklere å glede seg enn dersom man er i tvil om testen er riktig... Masse lykke til med rugingen :-)
Gjest Skrevet 25. april 2009 #7 Skrevet 25. april 2009 Takk Ja, det skal jeg være helt enig i Men når skal jeg inn å ta bp da? Skal jeg ringe legen hvis jeg tester pos, eller kan jeg komme å ta en bp, hvordan fungerer det?
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 25. april 2009 #8 Skrevet 25. april 2009 Jeg var og tok bp på rugedag 15, det var planlagt på forhånd. Så fremt jeg ikke hadde fått mensen vel og merke. Jeg blødde, men siden jeg hadde testet positivt var jeg inne og tok test på dag 15 og 18... Men hva har dere avtalt med sykehuset? Ikke alle plasser hvor man tar bp nemlig. Vet at Ullevål er det ikke vanlig....
Gjest Skrevet 25. april 2009 #9 Skrevet 25. april 2009 Hvordan gikk det den gangen du blødde da? Var det da du fikk jenta di? Jeg har ingen avtale, var på St. Olavs og skal ikke tilbake dit. Kanskje jeg skulle fått et skjema til bp med legen min, så kunne jeg gått på sykehuset her og tatt en test på f.eks rd 15?
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 25. april 2009 #10 Skrevet 25. april 2009 Det var den gangen jeg fikk jenta mi ja. Blødde fra rugedag 10 tom 7+4. Du kan alltids ta en test hos fastlegen, men da tar det noen dager før du får svar. Dersom du er i tvil så kan du jo gjøre det, men dersom du får en fin positiv test og blødninger så er det veldig greit å ta en blodprøve. Evt dersom mensen kommer for fullt og du får en negativ test så er det jo heller ingen vits....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå