Gå til innhold

Ikke lett å velge tvillingvogn!

spennende!

Anbefalte innlegg

Vi har nå kommet oss ned til to alternativer... Den ene er Teutonia Team Alu S4, og denne er en bred vogn der barna vil ha bedre plass enn i andre tvillingvogner. Denne vogna har mange praktiske sider, men er det er litt tungvint å snu sittedelen på vogna.

Den andre vi vurderer er Emmaljunga Twin Cerox. Denne er noe smalere, lettere og enklere å snu sittedelen på.

Men så er spm.: Bør man prioritere ligge- og sitteplassen til barna (det er 12 cm. forskjell i bredden), eller er det bedre å fokusere på de praktiske sidene? Noen som har noen erfaringer?

Fortsetter under...

Det er akkurat som å høre mine egne tanker:) Med noen fler opplysninger enn jeg har kommet til enda- takk takk :)

Vi har også kommet dit dere er i forhold til vognvalg. Men jeg har ikke fått sett de "live" enda. Må bare vite om det er gutter, jenter eller en av hver før vi kjøper :)

Jeg tenker at siden vi ikke kommer til å slå sammen vognen og frakte den i bil særlig ofte første året i alle fall skal jeg tenke på den første tiden. Jeg vil ha de mot meg når de begynner å sitte og en god stund fremover uansett, så snu sportsdelen gjør jeg nok ikke så mange ganger (når jeg først snur den blir den nok stort sett slik)

Hvor i landet holder du til og hvor lalngt er du på vei? Hvis det er i Oslo-området - har du tips om butikker som har disse vognene inne?

Jeg har brukt Teutonia Team Alu som søskenvogn og ville valgt denne av de to alternativene du har. Det er ganske viktig at barna har litt god plass i bredde, de skal vel ha vinterposer/dresser i vogna etterhvert og da kan det bli trangt. Vil anbefale å kjøpe den nye modellen med brems, da vogna jo er tung, men utrolig smidig å kjøre Jeg kjøpte min i tyskland og sparte mye penger på dette, kunne selge den igen året etter til samme pris som jeg ga :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...