Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 jeg vurderer å ikke gi guttungen MMR vaksinen.de andre vaksinene har han tatt men jeg tror ikke jeg vil vaksinere han når han er 1,5år..det med at noen mener barna har fått autisme etter den vaksinen syns jeg høres veldig skremmende ut..hva mener dere andre??
mamma-x-3 Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 Skjønner du er ny på siden her. Ta deg god tid å les gjennom utallige linker og diverse diskusjonssider med informasjon ang MMR vaksinen på siden her. Du har mye interessant lesning foran deg. MMR vaksinen er svært kontroversiell, ingen tvil om det. Men, den er langt fra den eneste vaksinene med ullent rykte. Vi har verdens høyeste levestandard i Norge. Gode levekår = lav barnedødelighet. Vaksinasjon her, hvor vi har verdens beste forutsetninger for å klare sykdommer mener jeg og mange med meg er bortkastede penger! Vi trenger ikke skjold av vaksinerte barn. Vi tåler sykdsommer fint uten å skjermes. Jeg er selv mamma til tre uvaksinerte barn - de sunneste i sine miljøer - ingen allergier/astma der i gården - Og jeg har funnet ut at dette er ikke tilfeldig. Her ligger mange linker som viser til dette nedover siden her. Bare begynn å ble. Å ikke vaksinere har gjort at deres immunforsvar har fått utvikle seg helt naturlig, uten inngrep. Og det fungerer svært tilfredsstillende. Tror vaksinasjon svekker barn på sikt og at vaksinasjonsprogrammet vårt er en versting når det gjelder utviklingen av astma / allergier / eksemer / immunrelaterte forstyrrelser. Men er de 95% vaksinerte barna friske nok? Så langt der i fra!!!! Hvor sunne er de? Antall tilfeller av allergier/astma eksploderer. Ørebetennelser, luftveisinfeksjoner, gjentatte forkjølelser og infeksjoner florerer. Og det er bare de lette plagene. Barn hangler i vei i barnehagene og på skolene, og dette anses som helt normalt!!!! Det er blitt normalt fordi vi har med vaksinerte barn å gjøre. Uvaksinerte kommer seg etter sykdommer langt fortere, og får sykdommer langt lettere enn vaksinerte. (Om de i det hele tatt blir smittet av de vanlige forkjølelses/omgangssyke/influensaepidemiene). Mine tre barn gikk oftest klar. Tilfeldig? Niks. Skjønner dette må være kjedelig å høre for alle som har vaksinert sine barn i god tro. Skjønner godt at man vil høre på forsikringene, på alt som er positivt, på tilbakevisningene. Men det er så mye som ikke stemmer, så mye fornektelser og bortforklaringer at vi er veldig glade for at dette er et tilbud - ikke tvang. Du har et valg. Les mye om det hele innen du tar det valget. Så mitt råd er : Stopp MMR vaksinen. Den er langt fra trygg. Men det får du aldri høre på helsestasjonen. Dessverre.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #3 Skrevet 25. april 2009 Jeg tror kanskje de fleste forstår at dette ikke er rette sted å spørre ett slikt spørsmål. Hva vet du om menneskene her? Dette er jo anonymt, og det virker som det er endel uærlighet her, hvis du leser litt nedover i debatten. Vær kritisk, still mange spørsmål, men gjør det hos legen og på helestasjonen, det er jo tross alt de menneskene som vet best om ting som har med helse å gjøre.
Drømmemagen Skrevet 25. april 2009 #4 Skrevet 25. april 2009 Signerer denne, anbefaler ikke å bruke dette forumet som grunnlag for en slik beslutning.
mamma-x-3 Skrevet 25. april 2009 #5 Skrevet 25. april 2009 Synd å si det, men på helsestasjonen får du mest trolig som svar at det er intet å frykte. Det er her striden ligger. I Norge ligger debatten nærmest død i forhold til hva som finnes av internasjonalt engasjement. Og det er ikke bare rosenrødt i horisonten. Flere og flere søker litt lenger bort fra FHI's reklamebrosjyrer når vi ønsker å finne svar. Her hjemme er vi mer som saueflokken. "Aller" gjør det, ergo må vi hoppe etter. Det finnes mange bøker om vaksinespørsmålet, artikler, foredrag, utallige linker på internettet, internasjonale debattsider osv osv. Eller - du kan fortsatt lukke øynene og følge flokken. (Det kan kjennes stødig å lene seg på Bintang og Sunnmamma. Apropos sikkerhet: Leger og helsestasjoner var helt ukritiske til antibiotika for kort tid siden. Vi vet hva som skjer på den fronten nå.... Der ser du hvor støtt fjellet står) Lykke til med ditt valg. For det er faktisk et valg.
Drømmemagen Skrevet 25. april 2009 #6 Skrevet 25. april 2009 Det kan kjennes stødig å lene seg på mitt og Sunnmammas synspunkter av den grunn at de er basert på vitenskapelig forskning og ikke på ren synsing og vandrerhistorier. Anbefaler allikevel å søke andre kilder enn slike forum for å ta beslutningen din.
mamma-x-3 Skrevet 25. april 2009 #7 Skrevet 25. april 2009 Anbefaler å lese denne boken: http://vaccineinfo.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=126&Itemid=72
Helseinterressert Skrevet 26. april 2009 #8 Skrevet 26. april 2009 Bintang, Det er bare så synd at det omtrent ikke finnes seriøse studier av vaksiner som er designet for å ivareta brukernes interesser. Hvorfor finnes omtrent 0 studier som sammenligner uvaksinertes helse med vaksinertes? Som den astma/allergi studien mellom vaksinerte og ca 500 uvaksinerte som indikerte mindre sykelighet blant uvaksinerte og som anbefalte mer forskning på dette området. Men hva forskes det på? Jo allergi og astma vaksiner, det er der pengene ligger. I stedet for å finne mer ut om det virkelig er vaksiner selv som forårsaker disse moderne eksploderende sykdommer. Men money talks, vi har mer eller mindre sluttet å undersøke årsaker, vi finner heller "løsninger" i form av nye vaksiner som gjerne kan være vaksiner mot vaksiners bivirkninger. Helsestasjonene er programmert til å fremme vaksiner av fhi. Vær varsom med å legge dine barns skjebner i hendene på disse. Helsevesenet lever ikke av friske folk pg selv om det er mye bra i helsevesenet (akuttbehandling, omsorg etc) er det viktig å være klar over at de ikke lever av friske mennesker og dermed har en interesse av sykdom.
Helseinterressert Skrevet 26. april 2009 #9 Skrevet 26. april 2009 Anbefaler også å lese den norske boken "Hva er sannheten om vaksiner" av Rolf E Hanssen. Den tar bla for seg argumentasjonen til folkehelseinstituttet som du gjerne vil møte på helsestasjonene.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #10 Skrevet 26. april 2009 Boken "Hva er sannheten om vaksiner" av Rolf E Hanssen, er vel kanskje den ene boken jeg vil be folk la være å lese. Rolf Erik Hanssen er homeopat og lever av syke mennesker. Han VIL ha flere pasienter, så alle helserådene hans er potensielle dødsfeller. Man må dermed konkludere med at skriver HAN en bok som går imot vaksiner så fungerer de HELT sikkert og er helt sikkert trygge Dessuten vet vi jo at homeopati IKKE fungerer, så mannen vil altså ha flere pasienter han IKKE kan behandle riktig.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #11 Skrevet 26. april 2009 Herregud, ikke hør på de gærningene! Vaksinerte unger er verken mer eller mindre forkjøla eller på annet vis syke enn uvaksinerte barn. Sammenhengen mellom MMR og autisme ble hevdet av en enslig forsker i 2001, men er tilbakevist i utallige studier etter den tid. Ta deg en runde på google, så kan du lese mer om det.
mamma-x-3 Skrevet 26. april 2009 #12 Skrevet 26. april 2009 Dere er utrolig naive som villig vekk lar deres babyer sprøytes fulle av vaksiner omtrent uten pauser de første to leveårene! Tempoet er skremmende i seg selv! At DERE tør!!!! Og i god tro? Hvem er gærningene her? Boomerangen suser!
mamma-x-3 Skrevet 26. april 2009 #13 Skrevet 26. april 2009 I alle dager - hvor mye Bullshit skal det komme før begeret er fullt!!!! Fint å kunne gjemme seg bak "Anonym"tilværelsen når så mye idioti skrives! Hvor har du det fra at homeopati ikke virker? At de ikke vet hva de gjør og sier...? Har du ikke fått med deg at også flere leger interesserer seg for homeopatiske virkemidler - fordi de virker! Jeg har selv vært innom legekontoret for hanglende allmenntilstand/ halsbetennelse/bronkitt/gjentatte forkjølelser. Det var en skikkelig runddans. Antibiotikakurer, hostedempende, lindrende her og der - rett på reseptblokken. Snudde i døren etter hvert. Besøkte vår lokale homeopat etter råd fra kollega. Homeopaten konstaterer at immunforsvaret mitt er på felgen og at han kan hjelpe meg opp å stå. Etter tre dagers kur, merkbart bedre, etter en måned frisk som en fisk. Tre år etter - ikke vært syk i det hele tatt. Da sier det seg selv at jeg er lutter øre til Hanssens etter hvert så kjente vaksinebok. Kom igjen, Hanssen!
mamma-x-3 Skrevet 26. april 2009 #14 Skrevet 26. april 2009 Jeg er lei for å skuffe dere. Uvaksinerte klarer seg utrolig mye bedre enn sine vaksinerte venner. Se et øyeblikk for dere konsekvensen hvis dette innrømmes? Bye bye, massevaksinering!
Faen Skrevet 19. mai 2009 #15 Skrevet 19. mai 2009 Anonym kl.21:13 "Vær kritisk, still mange spørsmål, men gjør det hos legen og på helestasjonen, det er jo tross alt de menneskene som vet best om ting som har med helse å gjøre". Enig med deg i å være kritisk og stille mange spørsmål, men så stopper det. Legen og helsestasjonen er ABSOLUTT IKKE de som vet best om ting som har med helse å gjøre. For noe bullshit.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #16 Skrevet 19. mai 2009 Gode nyheter, Helseinteressert: "Hvorfor finnes omtrent 0 studier som sammenligner uvaksinertes helse med vaksinertes?". Kjapt søk på pubmed, så finner du flere titalls stor store og grundige studier bare på de siste åra : )
Perfume Skrevet 19. mai 2009 #17 Skrevet 19. mai 2009 Jeg har vært borte i fra forumet i en mnd nå og det er jo helt utrolig hvor mye rart som blir sagt her om dagene. Mye tullball og vrange mennesker! men også noen flere motstandere yey Det er mye jeg kunne tenke meg å kommentere etter så lang tid vekke, men holder meg til denne ene tingen som jeg ikke kunne se noen hadde nevnt enda. Jeg syntes dette er viktig å sette litt fokus på, da det virker som mye av hva folk bygger tryggheten på om dagene, er at en forsker jukset, og at de ikke har funnet noen link mellom autisme og mmr. Jeg fant nesten ingen info om saken når han var midt oppi høringer og ikke kunne si noe. Kun avis info som man ikke kan stole på. Nå er det dukket opp noe på hjemmesiden (thoughtfull house). Som ga mange svar. Jeg lurte ihvertfall på hva han selv sa om saken. Wakefield har sendt inn en klage på journalisten (Bryan Deer) som først skrev om juksing, og i den klagen er det mye info og klarhet å hente om akkuratt denne saken om Wakefield og det berømte "Lancet Paper". jeg håper flere gidder å lese litt, kanskje vi kan ungå poster med "det er jo bevist at han jukset og har feil" piss. http://www.thoughtfulhouse.org/pr/complaint-against-brian-deer.pdf Jeg er rævva til å følge jevnlig med, så om noen vet om denne infoen kom frem i nyhetene i norge, etter at artikkelen om juks fant sted, så vil jeg gjerne se. kort humor version her om Bryan Deer's conflict of interest. bare de første 45 sekundene wakefield var "world's worst" uken før, haha media ja.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #18 Skrevet 19. mai 2009 Det er bra at til svar fra den som har gjort arbeidet kommer fram for offentligheten når arbeid hans ikke gjengis korrekt av journalist - og det stemmer at journalisten har gjengitt innholdet i Lancet-artikkelen feil på flere punkter. Men har du egentlig lest hva Wakefield selv skriver i dette dokumentet? Igjen sier han rett ut det han også har sagt i mange andre sammenhenger - men stadig blitt møtt med døve ører og feilsitertinger. Her er det i Wakefields egne ord på side 13 i dokumentet du viser til: The Lancet paper did not “claim that their conditions could be linked to the MMR vaccine”. This is complete fabrication. No such claim was ever made in paper, on the contrary it was explicitly stated that no association had been proved between MMR and the syndrome described. Wakefield selv har aldri sagt han han har påvist sammenheng mellom autisme og MMR-vaksine. Han har sagt at han ville undersøke om den fantes - og ikke fant det i den innledende pilotstudien. Den neste mye større studien viste at han hadde rett i piloten.
Perfume Skrevet 19. mai 2009 #19 Skrevet 19. mai 2009 ja har lest og visst en stund at: The Lancet paper did not “claim that their conditions could be linked to the MMR vaccine”. This is complete fabrication. No such claim was ever made in paper, on the contrary it was explicitly stated that no association had been proved between MMR and the syndrome described. Dette er en del av det som gjør det muffins at han er så jakta på syntes jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #20 Skrevet 19. mai 2009 Nå var det jo ikke det at han publiserte at han ikke fant sammenheng mellom mmr-vaksine og autisme han ble dratt i retten for da : ) men jeg ser du kjenner saken, så det visste du vel alt. Vitenskapelig svindel er et etisk og juridisk overtramp som må tas alvorlig, fordi man bør kunne stole på at ting som sendes til trykk i seriøse tidsskrift er ærlig gjennomført. Og fristende er det nok å sette "tunge" forfattere som egentlig ikke har bidratt (og i dette tilfellet heller ikke lest manuset) på forfatterlista for å late som arbeidet er bedre enn det er. Det kan ramme alle felt, i dette tilfellet rammet det ham. Ikke fordi han stilte kritiske spørsmål - det skal gode forskere gjøre.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #21 Skrevet 19. mai 2009 det som er problemet med wakefilds studie er ikke hva han har sagt han har bevist eller de konklusjonene som er trukket eller ikke trukket. problemet er i sannhet at disse studiene beviser linken samt at det beviser at virus fra vaksiner gjerne lever lenge og godt i små barnekropper mange år etter at de har blitt injisert. drit i linken mellom autisme og mmr, det er ikke det som er intr sett derimot fokus på hva wakefild fant i tarmer og lymfe til disse barna, nemlig en koloni livlige vaksinevirus. vi kan vel helst anta at det finnes en lang rekke sykdommer av autoimmun art relatert til dette, så hvorfor henge seg opp i en sydom, det er kun den enkeltes dna som avgjør hva kroppen produserer av sykdommer og symptomer. wakefield har bevist mye mer enn de fleste er villig til å innse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå