Gå til innhold

Grubler litt...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen,

Jeg trenger litt hjelp til å tenke her..Men før jeg skriver min historie, så vil jeg først si at det hjelper ikke å dømme her. Jeg blir litt skremt over noen av innleggene jeg har lest i dette forumet.

Noen har overhode ingen respekt for andres situasjon, og jeg håper det bare har med umodenhet å gjøre.

Så hvis du ikke har noe konstruktivt å bidra med til dette innlegget, så håper jeg du lar være å svare i det hele tatt.

Jeg er ei singel jente på 34 år. Datet en gutt(mann) i ca 3 mnd, og dette tok slutt i januar. Før det "forholdet" så har jeg hatt en "fast elsker" og vi har hatt en gjensidig forståelse om våre treff. Jeg har aldri "kjørt" dobbelt løp når jeg er i forhold eller dater noen.

Men så har jo det utrolige tydelig vis skjedd. Noen rakettforskning er det jo ikke. Sex kan føre til barn..det er jo noe vi alle vet.. :-P

Og her kommer datoene.. De forvirrer meg maks..

Første mensdag i siste mens var 24 mars. Den var ferdig fredag morgen den 27 mars. Har regelmessig mens og en syklus på ca 28 dager.

Hadde ubeskyttet sex med "elskeren" min fredag 27 mars (vi tenkte dette var sikkert,men man blir tydeligvis ikke mindre naiv med årene..:-P)

Så hadde vi sex igjen MED KONDOM 7. april og 13.april. Ingen uhell med kondomen. Den kom på i god tid før kosen, og ingen berøring av sæd med fingre som kunne komme på avveie.

Så kommer jokeren da.. :-o Jeg traff på min "ex-date" fra nyttår, og vi hadde ubeskyttet sex 17. april. Følelesene løp avgårde med oss, og gjorde oss usansynlig tåplige..Men men..

Jeg skulle hatt menstruasjon tirsdag 21 april, men den uteble. Tok test fredag 24 april som var positiv.

Slik jeg ser det så tror jeg det er 27 mars som gjorde meg gravid, og at jeg allerede var befruktet når jeg hadde sex med "ex-daten" 17. april. Men hva tror dere? Vil så gjerne ha noen fornuftige synspunkter.

Jeg vil jo gjerne gi bf muligheten til å følge graviditeten. Eller skal jeg gi begge den muligheten? Jeg tror ganske bestemt at det er "elskeren" for er faren, men merkeligere ting har skjedd andre..

Jeg kommer til å beholde barnet uansett hvem som er far, og jeg vet begge to vil bli gode fedre. Ingen av de har barn fra før. At de ikke kommer til å bli så lykkelige når jeg forteller de nyheten og at jeg er usikker på farsskapet får bli en annen utfordring.

Selv er jeg en ressurssterk jente med god jobb, eget krypinn og har en familie som vil forgude ethvert barn som kommer til, så det skremmer meg overhode ikke at jeg er gravid nå.

I følge terminkalenderen skal poden komme 29 desember, men spørs om jeg ikke kniper igjen til rett over nyttår.. hehe

Hilsen lykkelig gravid, men litt frustrert..

Fortsetter under...

I følge babyverdens terminkalkulator fant unnfangelsen sted rundt den 7/4. Med 28 dagers syklus skulle du hatt mensen den 21/4. Så sex med ex har dermed funnet sted etter befruktning. Hadde ex vært far, hadde du enda ikke kunnet få positiv test, da egget enda ikke hadde vært festet, og du ville hatt for lite hcg til å slå ut på test.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...