LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 Fikk lille prinsessa mi for 8 dager siden, og siden hun er 4 uker prematur er hun for liten enda til å skjønne helt poenget med puppen. Så jeg startet jo med å pumpe for å få produksjonen igang, og fortsetter med det- for så å mate på flaske, slik at jeg ikke skal miste melka mens vi trener oss på å ta bryst. Og milde himmel for en mengde jeg har! Er nesten så det var flaut da vi lå på barsel, mens de andre hadde en liten skvett i sine flasker, akkurat nok til babyen sin, så fylte jeg tidlig en hel flaske (dvs 3 'doser') på en gang. Så jeg hadde liksom ørten flasker i kjøleskapet jeg da, til slutt måtte de be meg ta med private beholdere, siden jeg brukte alle pumpeflaskene der! Ikke at jeg klager altså, jeg har jo mer enn nok mat. Nå er det sånn at jeg lager klar en ny flaske i den ene 'runden', mens jeg fyller et beger som jeg fryser den neste. Jaja, praktisk hvis jeg må reise bort, mister melken eller blir syk. Vet ikke hva meningen med dette innlegget er, synes bare det er litt morsomt og rart. Noen som har en formening om hvorfor noen av oss får så sinnsykt mye? Jeg har jo ikke gjort noe spesielt for å få det, og ikke har jeg særlig store bryster heller. Min mor mista jo melken da hun hadde barn, så det ligger ikke i slekta heller. Jeg må jo pumpe meg stadig vekk for å unngå brystspreng, og melken renner av seg selv støtt. Er jo glad for å ha nok mat til lille vennen min, men tro hvordan brystene mine kommer til å se ut til slutt? :S
lille sprelle Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Hei! Pumpet selv mye frem til 5 mnd pga prematur som var litt for svak til å suge selv. Jeg anbefaler deg å prøve å regulere mengden slik at du ikke pumper noe særlig mer enn du trenger for hennes del. Det vil lette hverdagen når du etterhvert skal være litt mer på farten med den lille. Jeg var så syk at jeg nesten ikke pumpet på sykehuset, men hadde likevel nok (pumpet 3 ggr daglig og det var tilstrekkelig). Kan hende det er noe med oss som har premature - litt kluss i naturens gang eller noe sånt...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 26. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2009 Eller kanskje naturen er så viselig innrettet at vi får litt ekstra siden våre trenger masse for å legge godt på seg?
ticalinda Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Hei:) Jeg fikk også en baby 4 uker før termin, og hadde i overflod av melk. Jeg pumpet og pumpet fordi det var så vondt å la være... Til slutt rådet de meg på sykehuset til å holde ut sprenget noen ganger inntil melkeproduksjonen stabiliserte seg. Det gjorde jeg, og nå pumper jeg ikke lenger (vesla er 7 uker), jeg samler opp melken som renner ut av den puppen jeg ikke ammer på, og dette har vært nok til mye fryst melk! Jeg har fremdeles mye spreng, men jeg holder ut, og jeg har ikke fått brystbetennelse, så nå har jeg slått meg til ro med at dette er det beste jeg kan klare (og det er jo et luksusproblem!). Lykke til!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2009 Ja, jeg må nok gjøre noe lignende snart selv. Foreløpig pumper jeg ivei, så tar jeg og lager klart ei flaske med halvparten, og slenger resten i frysen pr pumping. Så har vi en stund fremover også Har allerede begynt å pumpe mindre om natta, greier ikke hoppe over en, men pumper i 10 min istedetfor i 20 feks. Jeg legger henne til puppen ofte, men hun får ikke nok mat sånn enda, så hun må få mesteparten på flaske. Men håpet er jo at hun skal ta puppen skikkelig og selv regulere produksjonen.
Expat Skrevet 30. april 2009 #6 Skrevet 30. april 2009 Jeg vil sterkt anbefale at du ganske kjapt snakker med melkebanken om donasjon! Ekte prematurmelk er GULL! Å, du kan redde mange barn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå