Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #1 Del Skrevet 25. april 2009 i sammenligning med Maclaren? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140009988-cybex-onyx-eller-topaz-og-er-de-bra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarihønaMedHvitveis Skrevet 25. april 2009 #2 Del Skrevet 25. april 2009 Jeg har cybex onyx. Har kun prøvetrillet maclaren quest og techno xlr. Er kjempefornøyd med Cybexen min. har brukt den til jenta mi fra hun var 5 mnd, og det har gått strålende. Den er overraskende greit å trille selv på grus,humpete asfalt, og brosten. Rister selvsagt på grus og humper, men det gjør stort sett alle vogner uten lufthjul.. Den er en del større ogkraftigere enn den ser ut på produsentens bilder rundt om på internett, så jeg ville sett den i virkeligheten før jeg avgjorde noe. Den er også ganske høy, så hvis du er mye lavere enn 1,70 er den kanskje litt ubehagelig? Cybez Topaz kan du justere høyden på, så da er det isåfall kanskje et bedre kjøp! Cybex topas har fjæring på hjulene (enten foran, bak eller alle - husker ikke), men det er egentlig ikke et savn for meg, syns onyxen er knallgod. Jenta mi sover like godt i den som i mistralen. Handlekurven er liten og vanskelig å komme til i liggestilling, men det syns jeg gjelder alle triller. Den er robust og solid, men allikevel veldig lett (rett under 7 kg). Litt vanskelig å legge sammen (synes jeg, men jeg er håpløs på sånt;)). Hjulene er kjempegreie, ganske store til den trilletypen, og det gjør jo sitt for trillekomfort. lett å ta av forhjulene om du trenger det, lett å låse svivelhjulene også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140009988-cybex-onyx-eller-topaz-og-er-de-bra/#findComment-140010861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarihønaMedHvitveis Skrevet 25. april 2009 #3 Del Skrevet 25. april 2009 Jeg har cybex onyx. Har kun prøvetrillet maclaren quest og techno xlr. Er kjempefornøyd med Cybexen min. har brukt den til jenta mi fra hun var 5 mnd, og det har gått strålende. Den er overraskende greit å trille selv på grus,humpete asfalt, og brosten. Rister selvsagt på grus og humper, men det gjør stort sett alle vogner uten lufthjul.. Den er en del større ogkraftigere enn den ser ut på produsentens bilder rundt om på internett, så jeg ville sett den i virkeligheten før jeg avgjorde noe. Den er også ganske høy, så hvis du er mye lavere enn 1,70 er den kanskje litt ubehagelig? Cybez Topaz kan du justere høyden på, så da er det isåfall kanskje et bedre kjøp! Cybex topas har fjæring på hjulene (enten foran, bak eller alle - husker ikke), men det er egentlig ikke et savn for meg, syns onyxen er knallgod. Jenta mi sover like godt i den som i mistralen. Handlekurven er liten og vanskelig å komme til i liggestilling, men det syns jeg gjelder alle triller. Den er robust og solid, men allikevel veldig lett (rett under 7 kg). Litt vanskelig å legge sammen (synes jeg, men jeg er håpløs på sånt;)). Hjulene er kjempegreie, ganske store til den trilletypen, og det gjør jo sitt for trillekomfort. lett å ta av forhjulene om du trenger det, lett å låse svivelhjulene også. Titteluke i kalesjen, superenkelt avtagbar kalesje. Kalesjen sammen med "veggene" gir fullgod skjerming og lunhet i liggestilling og halvsittestilling, mens barnet er noe mer "utsatt" i sittestillingen. det gjeloder vel også andre triller. Kjempeenkel å justere ryggen, 3 stillinger (fire på topaz). Liggestillingen til onyc er så godt som full vil jeg si. Setet er mykt og godt posltret. Tja, hva mer.. Den er lekker å se på Sammenliknet med maclaren quest syns jeg den er helt på høyde, på noen måter bedre. Maclarentrillene har mer fancy kalesjer, som kan trekkes helt ned foran barnet og skjerme for solen. Sammenliknet med techno xlr er det vel lite som måler seg når det gjelder trillekomfort blant denne typen triller. men så koster den dobbelt så mye som cybex onyx også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140009988-cybex-onyx-eller-topaz-og-er-de-bra/#findComment-140010875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #4 Del Skrevet 25. april 2009 Tusen takk for utfyllende svar :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140009988-cybex-onyx-eller-topaz-og-er-de-bra/#findComment-140011767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå